United Services Group

United Services Group versterkt positie op callcentermarkt

Almere, 9 oktober 2001. United Services Group N.V. is in gesprek met Call-IT International B.V. over een volledige overname. De verwachting is gewettigd dat de overname binnen afzienbare termijn kan worden gerealiseerd. De verwerving van Call-IT International, die gedeeltelijk wordt voldaan in contanten en gedeeltelijk op termijn in aandelen, draagt direct bij aan de winst per aandeel van United Services Group.

Call-IT exploiteert callcenters in Weert, Roermond, 's Hertogenbosch en Dronten en heeft circa 550 mensen in dienst. Over het huidige boekjaar wordt een omzet verwacht van circa 15 miljoen Euro. Met de overname van Call-IT beoogt United Services Group een versnelde expansie te realiseren in niches van de callcentermarkt met een hoge toegevoegde waarde, alsmede hoge groeiverwachtingen in de Benelux en andere Europese landen.

De activiteiten van Call-IT sluiten uitstekend aan bij die van Telecom Direct te Almere, een callcenter-onderneming die reeds enige jaren deel uit maakt van United Services Group. Het huidige management van Call-IT zal na de overname aan de onderneming verbonden blijven.

Call-IT: 'No E-business without E-Service'
De onderneming heeft zich sinds haar oprichting in 1986 toegelegd op kennisintensieve customercare-dienstverlening, waarvoor men servicegericht personeel rekruteert en in eigen huis opleidt. Met name deze niche van de callcentermarkt wordt gekenmerkt door een hoge toegevoegde waarde. Er is sprake van een toenemende tendens bij middelgrote en grote ondernemingen om naast de meer traditionele activiteiten ook hun E-business activiteiten professioneel te laten ondersteunen.

Met grote vooraanstaande ondernemingen in de financiële, telecom-, IT-, consumer- en energiesectoren bestaan meerjarige contracten inzake 'turn key' dienstverlening met betrekking tot kennisintensieve customercare-services. In de komende jaren verwacht Call-IT met haar specialisme zowel in Nederland als in België en Duitsland een aanzienlijke groei te realiseren.

De onderneming beschikt over de meest geavanceerde communicatie- en multimedia-technologieën waarmee alle momenteel denkbare (E-business) processen efficiënt kunnen worden ondersteund.

Synergie binnen United Services Group
Callcenter- en customercare-services zijn, ondanks hoogwaardige technologie, in hoge mate arbeidsintensief. Om de geplande groei van Call-IT en Telecom Direct te versnellen kunnen de uitzend- en detacheringsondernemingen van United Services Group een belangrijke bijdrage leveren aan de instroom van goed opgeleide kandidaten. Voorts kunnen Telecom Direct en Call-IT profiteren van cross-selling activiteiten en zal Call-IT profiteren van de schaalgrootte voordelen binnen United Services Group.

Profiel United Services Group
United Services Group N.V. (voorheen Unique International N.V.) is als Europese dienstverlener actief in Nederland, België, Duitsland en Spanje op het gebied van flexibele arbeid, opleidingen, call centerdiensten en facility management. De aandelen United Services Group N.V. staan genoteerd aan de Effectenbeurs Euronext Amsterdam. Vanuit een aantal zelfstandige werkmaatschappijen, waaronder Unique, Secretary Plus en Technicum (detachering & uitzending), United Capacity, United Technical Solutions en United ICT Solutions (werving & selectie, detachering en projectmatige activiteiten voor vakspecialisten), Luzac College en InterCollege (opleidingen) en Telecom Direct (call centerdiensten), worden de diverse dienstverleningsvormen aangeboden.

Over het jaar 2000 heeft United Services Group N.V. een omzet gerealiseerd van Euro 518 miljoen en een bedrijfsresultaat van Euro 62 miljoen.

United Services Group N.V. maakt op maandag 22 oktober a.s. de resultaten over het derde kwartaal en daarmee over de eerste negen maanden van 2001 bekend.

Raad van Bestuur United Services Group N.V.

Voor nadere informatie:
De heer Leo W. Houwen Telefoon: +31 (0)36 529 95 07

Deel: ' United Services Group versterkt positie op callcentermarkt '




Lees ook