Universiteit Twente

99/13 8 februari 1999

Universiteit Twente breidt aantal jongerenvakanties flink uit

Vanwege het succes van de drie pilot-kampen in de zomer van 1998 breidt de Universiteit Twente het aantal jongerenvakanties flink uit. Onder de naam Twente SUMMERCAMPus worden er in de zomervakantie van 1999 acht verschillende vakanties georganiseerd op de campus. De vakantiekampen zijn bedoeld voor Havo en Vwo scholieren van 14 tot 18 jaar en vinden plaats van 5 juli tot en met 15 augustus.

De in Nederland unieke campus van de Universiteit Twente leent zich uitstekend voor de actieve en leerzame vakanties. De technologie en de kennis van de Universiteit Twente vormen samen met de uitgebreide sport- en cultuurvoorzieningen van de campus de basis voor vakantiekampen waar scholieren hun grenzen kunnen verleggen.

Steven Visser, 4e jaars student Technische Bedrijfskunde en werkzaam als marketing coördinator van Twente SUMMERCAMPus: "Wij bieden meer dan de strandvakantie naar Spanje. Natuurlijk is er bij onze vakanties veel tijd voor sport, feest en cultuur, maar de deelnemers krijgen ook de kans om in een team een uitdaging aan te gaan. Ook de ruime keuze aan activiteiten als wandklimmen, schieten, skaten en theaterworkshops moeten bijdragen aan een unieke vakantie. We streven er dat elke deelnemer zichzelf aan het einde van de week heeft overtroffen."

De Roces Promotion Challenge is daar een goed voorbeeld van: de deelnemers maken in één week tijd een echte promotiecampagne voor deze fabrikant van inline skates. Er wordt gebruik gemaakt van professionele multimedia apparatuur, TV- en audio studio's en studenten die alles van het onderwerp af weten begeleiden de deelnemers."

Een bijzonder aspect aan Twente SUMMERCAMPus is dat studenten de hele organisatie runnen. De Universiteit Twente heeft ondernemerschap van studenten hoog in het vaandel staan. Vooral bij de bijspijkerkampen, die elke schoolvakantie vol zitten blijkt dit goed te werken. De studenten kunnen zich goed inleven in de wereld van de scholieren.

Het kampen die deze zomer plaatsvinden: Kijk Space Camp, Twente Business Week, Promotion Challenge, Music Video Camp, Games Camp, Twente Hockey Academy, Twente Advanced Programme en Bijspijkerkampen.

Voor meer informatie: Menko Soeters, Twente SUMMERCAMPus, telefoon (053) 489 48 90, e-mail: Summercampus@utwente.nl

Deel: ' Universiteit Twente breidt aantal jongerenvakanties uit '