Landbouwuniversiteit Wageningen

10-05-99, nr. 99-40

Universiteit Wageningen verwent eindexamenkandidaten met ontbijt

Op woensdag 12 mei - de eerste officiële dag van de schriftelijke VWO-eindexamens - krijgen een paar duizend eindexamenkandidaten in het hele land 's ochtends een verrassing uit Wageningen: een lekker en energierijk ontbijt. De Wageningse universiteit - die veel onderzoek doet op het gebied van voeding en gezondheid - wil daarmee een aardig gebaar maken naar de VWO-eindexamenkandidaten die bij haar bekend zijn.

Eindexamen doen is tenslotte niet niks en een beetje extra aandacht en zorg is dan nooit weg. Dat meer dan eens uit onderzoek is gebleken dat een lege maag niet bevorderlijk is voor goede schoolprestaties, speelde een rol bij de keuze van de attentie, maar het 'verwen-gevoel' is minstens zo belangrijk.

De ontbijten worden - verpakt in een doos die tegelijk als dienblad functioneert - 's ochtends tussen 7.00 en 9.00 uur bij de scholieren thuis bezorgd. Behalve allerlei lekkere eetbare zaken treffen de eindexamen-slachtoffers ook een 'stresskaart', een tijdschrift en een stressballetje in hun ontbijtpakket aan. Mochten de zenuwen hen ondanks het gezonde ontbijt toch teveel parten gaan spelen dan zou een greep naar blad of balletje alsnog voor afleiding kunnen zorgen.

De Wageningse universiteit beschouwt de uitverkoren groep 6-VWO scholieren - die wel eens interesse voor een van de achttien opleidingen hebben getoond - als gewaardeerde relaties en wil daarom in deze voor hen zware tijd iets aardigs doen.

Kenmerkend voor de Universiteit Wageningen is haar internationale karakter, de mogelijkheid om een groot deel van de studie naar eigen wens en interesse in te vullen, de combinatie van beta en gamma-vakgebieden, het hoge studierendement, de afwisselende onderwijsvormen en de goede studiebegeleiding. Als studentenstad scoort Wageningen al jarenlang zeer hoog: er is veel te doen, er zijn uitstekende sportfaciliteiten en je leert er heel makkelijk nieuwe mensen kennen.

NOOT VOOR DE REDACTIE
Meer informatie: Godelief Nieuwendijk, afdeling voorlichting en pr, tel. 0317-482177.

Behandeld door: afdeling voorlichting en pr, Godelief Nieuwendijk, tel. 0317-482177 (werk) of 0318-415877(privé)

Voor meer informatie kunt u mailen naar de afdeling Voorlichting en PR. Office@Alg.VL.WAU.NL

Overzicht Persberichten

Aangemaakt mei 1999 door Gert van Maanen. Opmerkingen en vragen mailen naar: www@www.wau.nl