UPCtv lanceert zesde televisiekanaal: Avante

Amsterdam, 9 december 1999

UPCtv heeft vandaag aangekondigd dat Avante, het zesde themakanaal van UPCtv, gisteravond om 18.00 uur (MET) is gelanceerd.

Avante richt zich op mannen met programma's over luchtvaart, ruimtevaart, auto's, boten, spionage, militaire strijdkrachten, onderzeeboten en technologie. Avante wil vermaken en informeren door de kijker inzicht te bieden in belangrijke uitvindingen uit het heden en verleden en vooruit te blikken op toekomstige ontwikkelingen.

Het kanaal is meteen beschikbaar op UPC's eigen kabelnetwerken in Nederland en binnenkort ook in België en Oostenrijk. Het wordt ook gelanceerd op het kabelnetwerk van Telia in Zweden, waarmee het kanaal in totaal aan 3,25 miljoen potentiële abonnees wordt aangeboden. In het jaar 2000 zal het kanaal in meer Europese landen beschikbaar komen.

Avante is het zesde televisiekanaal dat door UPCtv gelanceerd wordt. Eerder werden al Extreme Sports Channel (15 mei), Film1 (26 mei), Club (15 oktober), Sport1 (5 november) en Reality TV (1 december) gelanceerd.

Stephen Cohen, Chief Operating Officer van UPCtv, zei: "Avante brengt een uitzonderlijke programmering die de kijker in de spectaculaire wereld van de wetenschap en technologie leidt. Wij zijn in het bijzonder trots op dit kanaal omdat er ieder jaar meer dan 100 uur aan nieuwe programma's te zien zal zijn die speciaal voor Avante geproduceerd en dus voor het eerst op dit kanaal uitgezonden worden."

Over UPCtv
UPCtv, gevestigd in Amsterdam, is de ontwikkelings-, marketing- en distributietak voor nieuwe televisiekanalen van UPC, United Pan-Europe Communications, een van de toonaangevende breedband communicatiebedrijven in Europa.

Het algemene concept van UPCtv bestaat uit het opzetten van hoogwaardige themakanalen die aan UPC en niet-UPC kabelmaatschappijen in heel Europa worden aangeboden. UPCtv ontwikkelt kabelvriendelijke kanalen zodat kabelbedrijven in Europa hun abonnees tegen een redelijke prijs meer keuze kunnen bieden met kwalitatief hoogwaardige televisiekanalen.

Tegen het eind van het jaar zullen er vanuit Nederland zes nieuwe kanalen zijn gelanceerd die in een aantal Europese landen aangeboden zullen worden. In 2000 volgen meer kanalen.

Over UPC
UPC, gevestigd in Amsterdam, is een van de meest innovatieve breedbandcommunicatie ondernemingen in Europa en is eigenaar van en exploiteert de grootste pan-Europese groep van breedband communicatienetwerken. UPC biedt kabeltelevisie-, telefonie-, 'highspeed' Internettoegang en programmadiensten aan in 12 landen in Europa en in Israël. Op 30 september 1999 had UPC een bereik van ongeveer 9,0 miljoen huishoudens met meer dan 5,9 miljoen basiskabelabonnees. Daarnaast had UPC 147.000 particuliere en 20.000 zakelijke telefoonlijnen als ook 77.200 particuliere en 3.000 zakelijke Internet abonnees.

In februari 1999 heeft UPC een notering aan de beurs gekregen. De aandelen worden op de Amsterdamse Effectenbeurs ('UPC') en op de NASDAQ (UPCOY) verhandeld.

UPC is een geconsolideerde dochteronderneming van UnitedGlobalCom Inc. ('Nasdaq'). Microsoft heeft een belang van ongeveer 7,8% in UPC.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Natalie Eckelkamp, press & pr manager UPCtv, telefoon: +31 20 7788831 of +31 6 20015022, e-mail: neckelkamp@upc.nl

Deel: ' UPCtv lanceert zesde televisiekanaal Avante '