Uretek neemt injecteeractiviteiten SVC (Verheijen Resins) over

Nederland: hardschuim voor bouw, Engeland: boezemversteviger

LELYSTAD, 20070111 -- Verheijen Resins uit Boven-Leeuwen heeft haar bouwkundige hardschuimactiviteiten overgedragen aan de internationale Uretek-organisatie. Onder de merknaam Bacel heeft een dochteronderneming van Verheyen Resins, SVC, jarenlang in Nederland en in omringende landen, lege rioolstelsels en andere holle ruimten gevuld met een wit aminoplast hardschuim. Verheijen Resins heeft een recente management buy out achter de rug en gaat zich voortaan intensiever richten op de kernactiviteit: de productie van hardschuimen voor bouw en tuinbouwtoepassingen

In Uretek, wereldwijd actief met injectietechnieken, werd een logische partner gevonden om de activiteiten van SVC over te nemen. Enerzijds wegens de overeenkomsten in de techniek, anderzijds vanwege de mogelijkheid deze activiteiten op een veel grotere schaal internationaal uit te bouwen.

Verschillen.

Behalve overeenkomsten zijn er ook grote verschillen tussen de Uretek- en de Benefilmethode. Voor Uretek een reden om voor Benefil een aparte onderneming op te richten.
De voornaamste verschillen tussen de Benefil- en de Uretektechnologie zijn:
- het Uretek kunsthars expandeert pas onder een verzakte vloer of in de ondergrond van bijvoorbeeld een fundering, het Benefil hardschuim wordt voorafgaand aan de injecties gemengd;
- het Uretek-hars bereikt zijn eindsterkte binnen seconden, het Benefil-hardschuim hardt nog jaren na;
- de Uretekharsen zijn te kostbaar om holle ruimten van omvang mee te vullen, voor de Benefil hardschuimen geldt dat nadeel niet of in veel mindere mate;
- de 2-componenten van Uretek worden met een speciaal ontwikkeld injecteerpistool in koperen lansen van 12 mm geinjecteerd, Benefil werkt met boorgaten van 45 mm waarop een plug wordt aangebracht waaraan de injecteerapparatuur wordt gekoppeld.

Benefil Nederland BV.

De nieuwe onderneming Benefil Nederland BV zal alle injecteeractiviteiten van Verheijen Resins en SVC overnemen. Daartoe wordt gebruik gemaakt van dezelfde vakmensen die voor SVC het praktische werk verrichtten.
De activiteiten worden voorlopig gecordineerd vanuit het hoofdkantoor van Uretek in Lelystad.
De telefonische bereikbaarheid is voorlopig beperkt tot een 06-nummer, maar er is al wel een website ontwikkeld: www.benefil.nl. Ook is het bedrijf per e-mail bereikbaar: info@benefil.nl

Boezemvariant.

In de Angelsaksische landen is de naamsbekendheid van Benefil al een beetje gevestigd, alleen dan wel in een compleet andere productcategorie: boezemversteviging.
In eigen land is er een andere naamsgelijkenis: Beneful, hondenvoeding van Purina.

Deel: ' Uretek neemt injecteeractiviteiten SVC (Verheijen Resins) over '