UUNET biedt Service Level Agreements voor Nederlandse Internet toegang

100% beschikbaarheidgarantie voor klanten met een vastelijnaansluiting

Amsterdam, 28 april 1999 - UUNET, een dochteronderneming van MCI WorldCom en wereld-wijd marktleider in Internet-oplossingen, biedt vanaf mei dit jaar Service Level Agreements aan klanten met een vastelijnaansluiting op haar nieuwe netwerk. Op basis daarvan krijgen deze klanten gegarandeerde performance en een 100% beschikbaarheidgarantie voor gebruik van de internationale UUNET-infrastructuur. UUNET is hiermee de eerste Internet-provider in Nederland die een 100% beschikbaarheidgarantie over het netwerk geeft. De introductie van deze nieuwe service is een gevolg op al eerder aangekondigde investeringen in de vertwintig-voudiging van de Nederlandse netwerk-capaciteit. Het biedt organisaties de gewenste zekerheid voor het exploiteren van bedrijfskritische Internet-toepassingen.

UUNET biedt in de eerste fase Service Level Agreements aan met de volgende onderdelen: 1. 100% availability: UUNET garandeert de permanente beschikbaarheid naar het UUNET-netwerk. 2. Latency: de performance van het internationale UUNET-netwerk wordt doorlopend tussen verbindingspunten gemeten. UUNET garandeert dat het maandelijkse gemiddelde van deze metingen onder de 85 milliseconde blijft voor de verbindingen tussen de Europese netwerk hubs, en onder de 120 milliseconde voor de netwerk hubs tussen Londen en New York. 3. Proactive outage notification: wanneer zich een storing voordoet, garandeert UUNET dat de klant binnen 30 minuten op de hoogte wordt gesteld tijdens werkuren.

UUNET's Service Level Agreements (SLA) gelden voor klanten met een Business Class Non-stop en Business Class On-site abonnement. Bij eerstgenoemde geldt de 100% beschik-baarheidgarantie alleen voor het netwerk van UUNET, terwijl bij Business Class On-Site ook de router is inbegrepen. Het invoeren van de nieuwe SLA's verloopt gefaseerd tussen

mei en 1 september van 1999, afhankelijk van de contractondertekening door klanten en aansluiting op de nieuwe backbone. Om dit proces te vereenvoudigen kan het contract over enige tijd via UUNET's website worden opgehaald. “Behalve het feit dat klanten gegarandeerde netwerk-performance en -beschikbaarheid krijgen, verhogen wij tevens de kwaliteit van onze dienst-verlening door het centraal monitoren van alle klantverbindingen vanuit ons Europees Network Operation Centre in Amsterdam. Dit betekent dat indien er een storing in de netwerk-verbinding optreedt, wij de klant voortaan snel daarvan op de hoogte stellen”, zegt Frank Akihary, marketing directeur UUNET.

De specifieke voorwaarden van de Service Level Agreements zijn te vinden op: https://www.nl.uu.net/producten/sla/voorwaarden.uunet

UUNET

UUNET, een MCI WorldCom Company, is wereldwijd marktleider in Internet oplossingen. Het bedrijf biedt een breed pakket van diensten, gebaseerd op Internet-technologie, aan bedrijven, online service-providers en telecommunicatiebedrijven. Het netwerk omvat meer dan 1.000 Points of Presence (PoPs), verdeeld over de VS, Canada, Europa en het Aziatische deel van de Pacific. Overal ter wereld is het netwerk met die van andere ISP's verbonden. Meer informatie staat op https://www.nl.uu.net.

Voor meer informatie: UUNET - Telefoon: 020 4952727 - Fax: 020 4952737 - E-mail: info@nl.uu.net

Deel: ' UUNET biedt Service Level Agreements '