Ingezonden persbericht

28 september 2006

V-RADIO START MET NIEUWE PROGRAMMERING

Zondag 1 oktober start V-Radio met haar nieuwe programmering waarin ca. 30 nieuwe talenten de kans krijgen een programma te maken. V-Radio is het webstation van de Veronica Radioschool speciaal voor nieuw radiotalent. Met gebrek aan vernieuwing en jong talent op de Nederlandse radio wil de Radioschool zich onderscheiden door leden van de Radioschool zelf programma's te laten maken. V-Radio streeft er daarom naar een platform te creëren voor gedurfde en creatieve radio.

Iedereen kan lid worden van de Radioschool en vervolgens een programma aanbieden. Echt talent wordt op professionele wijze begeleidt en maakt direct kans op een plekje in de Klas van 24, de praktijkgerichte opleiding aan de Veronica Radioschool. Inmiddels heeft de Radioschool circa 750 leden. De programmering voor V-Radio is inmiddels rond, er zijn diverse selectierondes geweest en het format staat als een huis: hitradio en alles wat daar in de buurt komt. Interactiviteit zal centraal staan, elkaar bekritiseren op het online platform van de Veronica Radioschool is dan ook een logisch gevolg.

Naast jong talent zullen ook een aantal professionele radiomakers aan de slag gaan. Bekende DJ's worden uitgenodigd om live op V-Radio masterclasses te verzorgen. Daarnaast hebben diverse professionele radiomakers en leden van de Radioschool op het gebied van vormgeving of productie een plekje in de programmering als dj. De uitgebreide programmering staat op de website www.v-radio.nl.

De Veronica Radioschool is een non-commercieel initiatief van Vereniging Veronica en is onderdeel van KINK FM. De Veronica Radioschool is het eerste echt professionele radio-opleiding in de Benelux. Jaarlijks worden vierentwintig Radioschool-leden tussen de 16 en 25 jaar geselecteerd om de praktijkgerichte opleiding tot professioneel radiomaker te volgen. De opleiding duurt één jaar en kan gevolgd worden naast studie of werk. De 'Klas van 24' is verdeeld in drie vakgroepen: DJ/Presentatie, Techniek/Vormgeving en Productie/Redactie.

noot voor de pers, niet voor publicatie

Deel: ' V-Radio start met nieuwe programmering '