Vadesto in Hattem ontvangt 2 innovatieprijzen in 1 week

Hattem, 20141126 -- Vadesto Outdoor Adventure in Hattem scoort hoog met het nieuwe ontwerp van een innovatieve waterfiets, de 12-persoons Waterflike, met een geheel nieuw ontworpen aandrijving, een soort wrikbeweging, en door de ergonomische bouw ook toegankelijk voor ouderen en minder valide mensen die al of niet mee kunnen fietsen. Comfortabele verstelbare stoelen, voldoende houvast en ruimte om wat spullen mee te nemen.

Na de recreatiebeurzen in Hardenberg en Gorinchem ontving Vadesto de Pleisure Noviteiten Award 2014 tijdens de Nationale Netwerklunch. Zowel het vakpubliek als de jury gaven dit fraaie ontwerp de hoogste punten. De andere finalisten waren het Grotavontuur van Action Equipment, de Memo van YALP en het nieuwe boekingssysteem van Stratech. Precies een week later, 24 november j.l., ontving Vadesto de Veluwse Innovatieprijs 2014, tijdens een druk bezochte bijeenkomst, georganiseerd door het VCT in het Dolfinarium. De 2 andere genomineerden waren hier Madeleine’s Pottery met een ambachtelijke wijnkoeler volgens oud natuurkundig principe en Recreatiepark de Boshoek met de Vakantiecoach.

In Harderwijk werd de prijs uitgereikt door Annemieke Traag, gedeputeerde van Gelderland, samen met TV-presentatrice Jet Sol.

In het ontwerp werd Vadesto ondersteund door 2 studenten van Hogeschool Windesheim en het Veluws Centrum voor Technologie. Het metaalbedrijf MetaalMorfose in Hattem bouwde het eerste proefexemplaar dat door Vadesto in de laatste maanden met succes werd uitgetest. Vadesto gaf dit interessante vaartuig de naam Waterflike, een samentrekking van water, flipperen en biken. Vadesto kreeg al veel belangstelling op o.a. de beurzen maar 2 keer een prijs winnen binnen een week is toch wel heel bijzonder. Een beschrijving is te vinden op de website www.vadesto.nl en www.waterflike.nl. Ook op youtube is de Waterflike te vinden.

Vadesto heeft in het verleden meer van zich laten horen met onderscheiden producten, zoals o.a. de varende klompen, de grootste waterfiets ter wereld voor 36 personen, een 10 persoons waterligfiets en de eerste klimwand van 10m met een veilig auto-belaysysteem. Vadesto was ook de bedenker van het recreatief steppen en was het eerste bedrijf ter wereld met het Gouden Geenkey-certificaat voor de buitensport.

Deel: ' Vadesto in Hattem ontvangt 2 innovatieprijzen in 1 week '