FNV

Aan de sociaal-
economische redactie

Vakbonden bundelen kracht in FNV Sport
De werknemers in de sport zien hun belangen binnenkort behartigd door FNV Sport. De bonden BWS, VVCS, VVBW, Abvakabo FNV en FNV Bondgenoten, die ieder op een deelterrein van de sport actief zijn, ondertekenen daartoe op maandag 15 februari onder het toeziend oog van FNV-voorzitter Lodewijk de Waal een intentieverklaring om de krachten in dit nieuwe samenwerkingsverband te gaan bundelen. De plechtigheid vindt plaats tijdens een persconferentie, die wordt gehouden in het FNV-kantoor, Naritaweg 10 te Amsterdam (nabij station Sloterdijk) en om 16.30 uur begint.

Voor steeds meer mensen is sport hun werk. De sportsector groeit en is tegelijk heftig aan het professionaliseren. Betaalde arbeid, verhoging van kwaliteit en beroepsvorming gaan daarbij samen. Daarnaast komen er steeds meer commerciële sport-ondernemingen als fitness- en buitensportclubs. Onder die snelle ontwikkelingen verdienen de arbeidsvoorwaarden en de rechtspositie van de sporters en andere werknemers in de sport specifieke aandacht. FNV Sport wil zich op dit terrein gaan onderscheiden.

Om het belang van FNV Sport aan te geven is een comité van aanbeveling gevormd, waarin zitting hebben Eric Breukink, Ohran Delibas, Henk Gemser, Kiek Giltay Veth, Jacqueline Goormachtigh, Marc van Hintum, Ellen van Langen, Pernette Osinga, Joop van der Reijden, Johan Stekelenburg, Erica Terpstra, Bettine Vriesekoop en Peter Winnen. Namens hen zal schermster Pernette Osinga tijdens de persconferentie het woord voeren.

Voor nadere informatie:
FNV Voorlichting, Jeroen Sprenger: tel. 020 5816552 BWS Voorlichting, Bianca Teeling, tel. 030 2722177 VVCS, Theo van Seggelen, tel. 0182 571172
VVBW, Gerrit Vixseboxse, tel. 0182 571172
ABVAKABO FNV, Tim de Jong, tel. 079 3536161