Cebeco Nederland

6 juli

VAN DEN BOS EN BOTMAN IN B&B QUALITY BULBS

Van den Bos uit Honselersdijk en Botman Bloembollen uit Enkhuizen starten per 15 juli gezamenlijk een exportonderneming. Het nieuwe bedrijf gaat handelen onder de naam B & B Quality Bulbs, waarbij de exportactiviteiten van beide partners in tulpen en gladiolen worden samengevoegd.
B & B Quality Bulbs vormt hierbij de link tussen de kwekerij, de buitenlandse klanten en de vestigingen van Van den Bos.

De bedrijven hebben tot deze samenwerking besloten om de keten te verkorten en efficiënter gebruik te maken van elkaars competenties. Het doel is om de verkoop en productie zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen en de hieruit voortvloeiende schaalvoordelen te benutten. Van den Bos heeft een uitgebreid verkoopnetwerk, en mede dankzij het buitenlandse vestigingsbeleid kan hiermee succesvol de verkoop en distributie worden uitgebreid met tulpen en gladiolen. De in- en verkoop, preparatie en distributie zullen door B & B Quality Bulbs vanuit Enkhuizen worden gecoördineerd.

Deel: ' Van den Bos en Botman in B&B Quality Bulbs '