Van Essen Instruments neemt activiteit van Delft Instruments over

De directies van Delft Instruments N.V. en Van Essen Instruments B.V. delen mede dat overeenstemming is bereikt inzake de overname van de benzinestation tankmonitoring activiteit van Delft Instruments dochter Enraf B.V. door Van Essen Instruments

Van Essen Instruments is wereldwijd actief op het gebied van monitoring systemen voor watermanagement. De overname betekent een uitbreiding van het productenpakket van Van Essen Instruments met tank monitoring systemen. Volgens directeur Bart Ronteltap van Van Essen Instruments betekent de overname een versterking van haar positie op de markt voor monitoring systemen. Verder geeft het bedrijf hiermee vorm aan haar groeistrategie.

Delft Instruments stoot de benzinestation activiteiten af omdat deze activiteiten niet langer in de marktstrategie van haar dochter Enraf passen. De Ondernemingsraad van Enraf B.V. heeft hierover positief advies uitgebracht.

De transactie betreft de overname van 3 medewerkers en de bij de activiteiten behorende activa.

De productie van de meetsensoren zal door Van Essen Instruments aan Delft Instruments uitbesteed worden.

Delft, 29 juli 1999

Voor nadere informatie:
G.M.A. Ronteltap, directie Van Essen Instruments B.V. tel. 015 275 50 80 website: https://www.vanessen.com

E.H. de Groot, voorzitter Raad van Bestuur Delft Instruments tel. 015 260 12 06 website: https://www.delftinstruments.com

Deel: ' Van Essen Instruments neemt dochter Delft Instruments over '