Van Lanschot Bankiers

Van Lanschot introduceert Index Garantie Contract

´s-Hertogenbosch, 10 sep 2001

F. van Lanschot Bankiers NV introduceert het Index Garantie Contract, een flexibele beleggingsvorm waarbij risicos geheel of gedeeltelijk kunnen worden uitgesloten en toch kan worden geprofiteerd van een stijging van de aandelenmarkten. Het Index Garantie Contract biedt de mogelijkheid naar keuze te beleggen in een van de leidende wereldindices of een combinatie daarvan, met een garantie van 100% of 80% van de oorspronkelijke inleg in euros. Afhankelijk van de gekozen modaliteiten profiteert men zo meer of minder van een stijging van de onderliggende index, momenteel tot een maximum participatie van liefst 140% in de Nikkei Index. Met deze innovatieve beleggingsvorm speelt Van Lanschot in op de behoefte van beleggers aan zekerheid in het huidige beursklimaat, zonder daarbij de kans op een aantrekkelijk rendement te laten lopen.

Individueel maatwerk
Het Index Garantie Contract biedt beleggers maatwerk waarbij een mix kan worden samengesteld die goed aansluit op individuele wensen en het geprefereerde risicoprofiel. Zo kan men, eventueel in overleg met de Van Lanschot-adviseur, een keuze maken uit de volgende modaliteiten:

- Als onderliggende index: AEX, EuroStoxx DJ 50, S&P500 of Nikkei225 óf een Wereldmandje, bestaande uit 1/3e S&P500, 1/3e EuroStoxx DJ 50,
1/3e Nikkei225;

- Een looptijd van 3, 5 of 7 jaar;

- Een garantieniveau van 100% of 80% van de oorspronkelijke inleg.
De minimale inleg bedraagt EUR 10.000,- per gekozen product. Hogere bedragen zijn mogelijk in veelvouden van EUR 1.000,-.

Aantrekkelijke rendementen
Afhankelijk van de gekozen modaliteiten profiteren beleggers in Van Lanschot Index Garantie Contract in meer of mindere mate van de procentuele stijging van de onderliggende index. Bij een inleggarantie van 100% geldt voor de Nikkei Index bij een looptijd van zeven jaar momenteel een participatiepercentage van 105% van de stijging van de index. Bij een inleggarantie van 80% op dezelfde Nikkei Index kan een belegger zelfs uitkomen op een participatiepercentage van 140% op de index.

De eindstand van Van Lanschot Index Garantie Contract wordt bepaald door het gemiddelde van de slotkoers van de relevante index van de laatste twaalf maanden. Bij een looptijd van vijf of zeven jaar wordt de eindwaarde bepaald door de gemiddelde slotkoers van de laatste vierentwintig maanden. Door deze berekeningswijze is Van Lanschot Index Garantie Contract minder gevoelig voor scherpe koersschommelingen aan het einde van de looptijd.

Inschrijven kan steeds tot en met de voorlaatste handelsdag van de maand.
In september 2001 kan dit tot 27 september 16.00 uur. Geïnteresseerden kunnen meer informatie krijgen via de Van Lanschot Servicedesk, telefoon 0900 - 1737, of door contact op te nemen met een van de accountmanagers van Van Lanschot.

Zoekwoorden:

Deel: ' Van Lanschot introduceert Index Garantie Contract '