MCI WorldCom stelt Rudolf van Raalten aan als Development & Training Manager

Amsterdam, 12 oktober 1999 - Drs. Rudolf van Raalten is met ingang van 1 oktober in dienst getreden bij MCI WorldCom Nederland als Development & Training Manager. In zijn nieuwe functie is Van Raalten onder meer verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de MCI WorldCom Academy. Naar verwachting zal MCI WorldCom de komende jaren groeien met ongeveer 300 medewerkers per jaar, die veelal op deze Academy worden opgeleid. Van Raalten was voorheen werkzaam bij KPN Telecom en Goossens Management & Organisatie als adviseur en trainer.

Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is een toonaangevend, wereldwijd opererend telecombedrijf. Het bedrijf is beursgenoteerd en behaalde in het boekjaar 1998 een omzet van $ 30 miljard. Het bedrijf telt ruim 75.000 medewerkers die in meer dan 65 landen actief zijn. Kenmerkend voor het bedrijf is het eigen wereldomspannende glasvezelnetwerk. Op basis van dit netwerk en de daarover te leveren services beoogt MCI WorldCom om binnen nu en maximaal vijf jaar de nummer een telecompartner te worden voor het bedrijfsleven en overheidsinstellingen.

In Nederland is MCI WorldCom in 1995 in Amsterdam gestart met 20 medewerkers. Nu telt de Nederlandse operatie circa 650 medewerkers en is het bedrijf behalve in Amsterdam gevestigd in Rotterdam en Utrecht. Eind 1999 komt daar nog een vestiging in Den Haag bij. Op dit moment beschikt het bedrijf over eigen glasvezelnetwerken in Amsterdam en Rotterdam die rechtstreeks gekoppeld zijn met het Pan-Europese netwerk. Om alle huidige en nieuwe klanten optimaal te kunnen bedienen zullen er in Nederland eind dit jaar tegen de 750 medewerkers voor MCI WorldCom actief zijn. Hiermee mag het bedrijf zich rekenen tot een van de grotere spelers op gebied van werkgelegenheid en investeringen in de infrastructuur in Nederland.

Deel: ' Van Raalten Development & Training Manager MCI WorldCom '