Universiteit van Utrecht

13 september 1999

Van Vlissingen Prijs naar Willemze, Meijer en Van Vloten

Prof.dr. R. Willemze, prof.dr. C.J.L.M. Meijer en prof.dr. W.A. van Vloten ontvangen van de Stichting "Ank van Vlissingen Fonds" de Van Vlissingen Prijs 1999, bestaande uit een bronzen legpenning en een bedrag van ƒ 50.000,-. Zij krijgen de prijs vanwege hun bijdragen aan de classificatie, diagnostiek en behandeling van lymfklierkanker van de huid. De prijs wordt op vrijdag 17 september aan de Universiteit Utrecht uitgereikt door de grondlegger van de Stichting, de heer P. Fentener van Vlissingen.

De Stichting "Ank van Vlissingen Fonds" bevordert onderzoek naar oorzaken en behandeling van kwaadaardige lymfklierziekten en activiteiten die de levenskwaliteit van patiënten met dergelijke aandoeningen verhogen. De Stichting reikt daartoe onder meer elke twee jaar de Van Vlissingen Prijs uit aan personen en instanties die binnen de doelstellingen van de Stichting een belangrijke bijdrage hebben geleverd. Dit jaar is het de vierde keer dat de prijs wordt toegekend.

Prof.dr. R. Willemze, Hoofd Afdeling Dermatologie, Academisch Ziekenhuis Vrije Universiteit Amsterdam, prof.dr. C.J.L.M. Meijer, Hoofd Afdeling Pathologie, Academisch Ziekenhuis Vrije Universiteit Amsterdam en prof.dr. W.A. van Vloten, Hoofd Afdeling Dermatologie, Universitair Medisch Centrum Utrecht hebben zich over een reeks van jaren ingezet voor de uitbreiding van de kennis over kwaadaardige lymfklieraandoeningen van de huid, de ontrafeling van de verschillende presentatievormen en de behandeling. Dit heeft onder meer geleid tot een internationaal geaccepteerde classificatie van deze types lymfklierkanker, van direct groot belang voor het behandelingsbeleid.

Vrijdag 17 september om 15.00 uur

Academiegebouw, Domplein 29, Utrecht