Gemeente Rijswijk

Zaterdag 1 april gratis compost verkrijgbaar

Rijswijk, 14 maart 2000

Net als voorgaande jaren kunnen inwoners van Rijswijk ook dit jaar weer -zo lang de voorraad strekt- gratis compost afhalen. Op zaterdag
1 april a.s.-dit is geen grap- wordt met medewerking van composteringsbedrijf 'de Leeuwenakker' uit Bergschenhoek de inwoners van Rijswijk de gelegenheid geboden om geheel gratis compost af te halen. Vanaf 10.30 tot uiterlijk 15.00 uur is men van harte welkom in de Tinbergenstraat(achter Sijthoff Pers-gebouw in de Plaspoelpolder) om zakken en bakken te vullen. Die moet men overigens wel zelf meebrengen. De reinigingsdienst zorgt voor schepmateriaal, maar het is handig en sneller als de inwoners zelf ook een spade meenemen. Dit compost is gemaakt uit het GFT-afval (groente-, fruit- en tuinafval) dat onder andere afkomstig is uit Rijswijk. De route naar de compost-uitdeelplaats aan de Tinbergenstraat loopt uitsluitend via de Koopmansstraat en is met borden aangegeven.
Milieubewust product
Sinds jaar en dag wordt in de gehele gemeente Rijswijk het huishoudelijk afval gescheiden in onder meer GFT-(groente-, fruit- en tuin) en restafval. Papier, chemisch afval en glas (ook kleurgescheiden) worden natuurlijk ook al jaren apart ingezameld. Nu het gescheiden aanbieden van huisvuil voor een ieder gewoon is, willen we toch even in herinnering brengen waar het Rijswijkse GFT-afval wordt verwerkt. Even buiten Bergschenhoek tussen de kassen en weilanden ligt het composteringsbedrijf 'de Leeuwenakker'. Hier wordt het Rijswijkse GFT-afval en het GFT-afval uit de regio verwerkt tot compost. Jaarlijks gooien de Rijswijkers ruim 2500 ton GFT-afval weg. In de Leeuwenakker wordt hiervan compost gemaakt, dat bijzonder geschikt is voor gebruik in de land- en tuinbouw, maar ook voor gebruik in de voor- en achtertuin.

Afdeling Bestuursondersteuning en Communicatie. © 1997 Gemeente Rijswijk. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Vandaag gratis compost verkrijgbaar in Rijswijk '