PERSBERICHT

Vanenburg Business Systems implementeert binnen drie maanden Baan IV ERP-software bij Detron Group

Detron Group sluit raamcontract voor 200 tot 300 gebruikers ter waarde van ruim twee miljoen gulden

NIJKERK, 1 juni 1999 - Vanenburg Business Systems heeft vandaag bekend gemaakt dat haar onderdeel Vanenburg Construction Solutions binnen drie maanden een implementatie van de Baan IV ERP-software bij Detron Group heeft gerealiseerd. Deze succesvolle implementatie was voor Detron Group aanleiding een raamcontract met Vanenburg Business Systems te sluiten voor de implementatie van Baan IV voor nog eens 200 tot 300 gebruikers. Met dit contract is een bedrag gemoeid van ruim twee miljoen gulden.

Detron Group houdt zich bezig met het leveren van producten en diensten op het gebied van telecommunicatie, industri‰le automatisering en industri‰le elektronica. Detron Group heeft voor het besturen van de bedrijfsprocessen gekozen voor het implementeren van Baan IV en wel de branchemodellen 'Installatie', 'Machine-industrie' en 'Service Module'. Met deze branchemodellen kan het concern de gehele logistieke-, project- en serviceorganisatie rond inkoop, montage en levering van goederen en diensten besturen.

Als eerste vestiging om Baan IV in te voeren, heeft Detron Group gekozen voor Detron System Services in Huizen. Dit project is in het najaar van 1998 van start gegaan en is uitgevoerd door Vanenburg Business Systems in samenwerking met implementatiepartner Jansen MI. Binnen drie maanden waren alle basisvoorzieningen van de ERP-software ingericht en voor de gebruikers beschikbaar. Inmiddels werken bij de vestigingen van Detron System Services in Nederland meer dan vijftig gebruikers gelijktijdig met Baan IV. In het nieuwe pand van Detron Group in Zaltbommel is bij Detron Mobile Networks reeds gestart met aanvullende implementaties.

Raamcontract
De snelheid waarmee de implementatie bij Detron System Services tot stand kwam, heeft er tevens toe geleid dat Detron Group met Vanenburg Business Systems en Jansen MI een raamcontract heeft afgesloten voor het implementeren van Baan IV BrancheModellen bij andere bedrijven van Detron Group. Dit raamcontract loopt tot het einde van het jaar 2000 en kent een waarde van ruim twee miljoen gulden.

"Wij willen een integrale oplossing implementeren voor alle business units waarbij informatietechnologie als een strategisch stuurmiddel wordt ingezet voor de gehele Detron-organisatie," zegt Etienne Nagtzaam, Financieel Directeur van Detron Group. "Daarbij biedt Vanenburg Business Systems ons een oplossing die snel te implementeren is. Dat is met name het gevolg van de diepgaande kennis die het onderdeel Construction Solutions heeft van de bedrijfsprocessen binnen onze branche." "In het project bij Detron Group hebben we opnieuw bewezen dat Vanenburg Business Systems zich in de markt onderscheidt door het snel implementeren van softwareoplossingen waarmee de klant een optimale 'Return on Investment' (ROI) realiseert," zegt Jos Bosman, Algemeen Directeur van Vanenburg Business Systems in Nederland. "Daarbij zijn kennis van de (projecten)industrie, hoogwaardige serviceverlening en support van cruciaal belang. Bovendien heeft de concentratie op specifieke bedrijfsprocessen een duidelijke afbakening van het gehele implementatietraject bij Detron Group opgeleverd. Ook dat heeft een positieve bijdrage geleverd aan de snelle en succesvolle implementatie."

Detron Group
Detron Group is opgericht in 1991, sinds 26 februari jl. genoteerd aan de Amsterdamse Effectenbeurs en is uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke Telecom Services bedrijf van Nederland. Daarnaast is Detron actief op de markt voor industri‰le dienstverlening. Detron is opgedeeld in twee divisies, te weten Telecom Services en Industrial Services.
De divisie Telecom Services richt zich op het ontwerpen, bouwen, testen en onderhouden van (teleð)communicatienetwerken. Telecom Services levert diensten aan telecomðoperators, leveranciers van teleð en datacommunicatie en eindgebruikers van telecommunicatie. Telecom Services is verantwoordelijk voor ruim 70% van de omzet van Detron Group. Per ultimo 1998 waren circa 1.600 medewerkers in dienst van deze divisie. De divisie Industrial Services richt zich op het aanbieden van industri‰le, technische diensten aan middelgrote en grote ondernemingen en overheidsinstellingen. Industrial Services is verantwoordelijk voor 30% van de omzet van Detron Group. Per ultimo 1998 waren ruim 400 medewerkers in dienst van deze divisie. Detron Group is actief in Nederland, Duitsland, Belgi‰ en China (Hong Kong). In 1998 boekte Detron een nettowinst van NLG 10,8 miljoen (1997: NLG 3,6 miljoen) op een omzet van NLG 263 miljoen (1997: NLG 114,5 miljoen).

Vanenburg Business Systems
Vanenburg Business Systems (het voormalige Baan Business Systems), is opgericht in 1996 en is marktleider in bedrijfsbrede industry solutions voor bedrijven in de middenmarkt, bedrijven die een snelle en betrouwbare implementatie en snelle terugverdienste van investeringen nodig hebben en daarvoor vertrouwen op experts die kennis hebben van hun industrie. De global solutions provider biedt 'All-in-Best-of-Breed' oplossingen, wat een perfecte balans inhoudt tussen optimale functionaliteit en probleemloze integratie van verschillende oplossingen, een kwaliteit die is gebaseerd op bewezen technologie‰n. Vanenburg Business Systems wordt vertegenwoordigd door dochtermaatschappijen en business partners in meer dan zeventien landen over de hele wereld en bedient wereldwijd meer dan tweeduizend klanten. Het hoofdkantoor van Vanenburg Business Systems is gevestigd in Barneveld en is onderdeel van de Vanenburg Groep.

Deel: ' Vanenburg Business Systems implementeert Baan bij Detron '