Ingezonden persbericht

PERSINFORMATIE

Vastgoed Fundament Fonds koopt drie nieuwe kinderdagverblijven

Amsterdam - oktober 2006 - Het Vastgoed Fundament Fonds koopt drie nieuw gebouwde kinderdagverblijven in Utrecht en in Spijkenisse. De panden zijn centraal gelegen op goed bereikbare locaties. De kinderdagverblijven zijn mede vanwege de lange looptijd van de huurcontracten een interessante belegging. Ook het kabinetsbeleid richt zich onder meer op een betere kinderopvang. Voor volgend jaar heeft de regering hiervoor weer meer geld uitgetrokken. Het verwachte gevolg hiervan is dat de behoefte aan goede kinderdagverblijven alleen maar zal toenemen. Het Vastgoed Fundament Fonds speelt met de aankoop van deze panden hier op in.

Het Dierenbos BV huurt een pand aan de Tirionlaan in Utrecht (Papendorp) en een aan de Chopinstraat in Spijkenisse. Het Speeldorp BV huurt het kinderdagverblijf aan de Musicallaan in Utrecht (Leidsche Rijn). Alle huurcontracten hebben een looptijd van 15 jaar en worden jaarlijks geïndexeerd, waardoor de beleggingen inflatiebestendig zijn. De panden zijn gekocht voor een totaal bedrag van Euro 4.7 miljoen v.o.n. De grootte varieert van 490 tot en met 660 m2.

Het Vastgoed Fundament Fonds bestaat 3 jaar. Het behaalde rendement in deze periode bedraagt ruim 90%. Het fonds belegt voor circa 2/3 in direct onroerend goed en circa 1/3 in (Europese) beursgenoteerde vastgoedaandelenfondsen. De aandelen zijn dagelijks verhandelbaar en de voor uitkering beschikbare winst wordt elk kwartaal in de vorm van dividend aan de beleggers uitgekeerd. Het fonds wordt actief beheerd door Annexum Beheer B.V. Het totale fondsvermogen is inmiddels meer dan Euro 170 miljoen.

Deel: ' Vastgoed Fundament Fonds koopt drie nieuwe kinderdagverblijven '