VBAT wint Pentawards voor GAMMA KleurID en Sol

VBAT wint goud en brons bij Pentawards

BARCELONA, Spanje, 20130923 -- Het Amsterdamse branding- en designbureau VBAT heeft zaterdag in Barcelona een gouden Pentaward gewonnen met de verpakkingslijn voor GAMMA KleurID. Naast een gouden award, werd ook het brons in de wacht gesleept voor het fles- en labelontwerp voor Sol premium pilsener.

VBAT heeft sinds 2009 onder andere de merkstrategie en de eigen verpakkingslijnen voor GAMMA ontwikkeld. Een van de verflijnen die is vormgegeven, is  GAMMA KleurID. Een speciaal voor GAMMA ontwikkelde kleurrange, waar winkelpresentatie, communicatie en verpakking naadloos op elkaar aansluiten.

Een zebra werd gekozen als verbindend element in de conceptgedachte. Een icoon dat naast onderscheidend en opvallend tevens een tijdloos stijlelement is. Door het contrast met het kenmerkende zwart-wit patroon komen de kleuren van het verfassortiment optimaal tot hun recht.

[GAMMA KleurID]
VBAT wint gouden Pentaward met GAMMA KleurID

Naast goud voor GAMMA won VBAT ook een bronzen Pentaward voor het fles- en labelontwerp voor het internationaal gepositioneerde Sol premium pilsener.

A Declaration of Independence’ is het statement voor deze internationale klassieker. Daarbij was het de uitdaging de perfecte balans te vinden tussen authenticiteit en ‘premiumness’.

Het samenspel van de zon en het woordbeeld is krachtig zonder de Mexicaanse roots te verloochenen. Op het clear plastic label zijn tactiele inkten gebruikt die naast het grafisch ontwerp, extra cachet geeft.

[Sol premium pilsener]
VBAT wint bronzen Pentaward met Sol

Over VBAT
Wij zijn een bekroond branding- en designbureau gebaseerd in Amsterdam. Na bijna 30 jaar in het vak zijn we experts in het creëren van merkidentiteiten, verpakkingen en retail formules, maar wij denken zelf graag dat klanten voor ons kiezen omdat we vernieuwend zijn. We werken voor merken als Heineken, Grapedistrict, D.E. Masterblenders 1753, PostNL, Sol, Gamma en FrieslandCampina. We zijn een team van ongeveer 60 creatieve experts gevestigd in een voormalige fietsfabriek in Amsterdam en zijn onderdeel van WPP, het grootste marketing communicatie netwerk van de wereld. Voor meer informatie, zie www.vbat.com.

Deel: ' VBAT wint Pentawards voor GAMMA KleurID en Sol '