Veilig en sportief fietsen? Het kan echt

Nieuwe vierwieler is onder alle omstandigheden stabiel, zelfs in de sneeuw.

LELYSTAD, 20130228 -- Zo lang mogelijk actief blijven dat is het doel. Lekker naar buiten, fietsen in de vrije natuur of mooie en gezellige tourtochten maken. Maar na jaren trouwe dienst geeft de tweewieler niet meer het veilige gevoel van weleer. Al helemaal niet in de sneeuw van de afgelopen tijd. Binnen zitten is niet meer nodig dus hup naar buiten, maar met 4 wielen!

Herbert Vissers van 4wieler uit Lelystad heeft de oplossing. Half maart wordt de TourFiets, want zo heet deze vierwielige fiets, voor het eerst gepresenteerd aan het grote publiek. Herbert vertelt: “De naam zegt het al, een fiets om heerlijke tourtochten te maken in een sportieve zithouding. Of dat nu prachtig strakke fietspaden, boerenlandweggetjes of hobbelige bospaden zijn, met de TourFiets voelt u zich altijd zeker en stabiel”.

[TourFiets van 4wieler uit Lelystad]

De TourFiets is een snel en modern ogende vierwieler die met de oranje kleur direct in het oog springt. De fiets is het beste te omschrijven als een comfortabel rechtop zittende ligfiets met 4 wielen.

Waarom de 4 wielen?

Herbert legt uit: “Auto’s hebben ruim honderd jaar 4 wielen omdat dat de meest stabiele en veilige wegligging oplevert. Kijkt u maar rond!” zegt hij lachend.

De voorwielophanging is uniek en inmiddels beproefd en gewaardeerd bij de SupportFiets en DuoFiets, de twee andere produkten van 4wieler. De standaard aanwezige elektrische trapondersteuning zorgt er voor dat u ook echt van elke tourtocht kunt genieten, zelfs tegen de wind in!

De verstelbare zithouding en het in hoogte verstelbaar stuur maken de sportieve beleving helemaal compleet. En ook praktisch is deze fiets, een grote rieten mand of aluminium box neemt met gemak alle boodschappen mee. Of de picknick voor onderweg! De diversiteit van deze comfortabele TourFiets maakt fietsen geschikt voor elke sportieve fietser, jong en oud!

Geïnteresseerd?

Neem dan contact op met Herbert Vissers van 4wieler om een geheel vrijblijvende proefrit te maken. De TourFiets met 6 versnellingen en een aluminium box of rieten mand, oranje of zwarte lak is vanaf nu te bestellen bij 4wieler en kost € 3.995,- (ex. BTW) een setje sportvelgen staat op de optielijst. Voor meer informatie zie www.4wieler.nl

Over 4wieler

De geschiedenis van 4wieler begint bij de Feetz. Deze in 2005 ontwikkelde dynamische driewieler is ontworpen door Lennart Vissers voor zijn afstuderen aan de Design Academy in Eindhoven. Verschillende prijzen zijn er al mee in de wacht gesleept, waaronder de prestigieuze Dyson Sustainable Design Award en de publieksprijs tijdens de Graduation Show van de Design Academy, beide tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven. Na deze successen heeft Lennart samen met zijn vader Herbert Vissers besloten om in 2006 de Feetz in produktie te nemen.

Al snel kwamen er ook veel vragen om naast de dynamische driewielfiets Feetz ook een stabiele volwassenen driewieler of invalidenfiets te maken. Maar met drie wielen bleek geen stabiele en veilige fiets te maken, die mensen met een stabiliteitsprobleem echt helpt. Zodoende is de SupportFiets ontstaan met vier wielen. Smal en toch veel stabieler dan driewielers voor volwassenen. 4wieler is uiteindelijk begin 2010 ontstaan, na het splitsen van de dynamische driewieler Feetz en de stabiele vierwieler SupportFeetz. Na de splitsing is de SupportFiets onder de vlag van 4wieler verder gegaan om met dezelfde zorg, passie en enthousiasme op-maat oplossing aan de klanten te leveren. 4wieler hecht dan ook veel waarde aan het persoonlijke contact met de klanten en komt dan ook graag vrijblijvend bij u thuis om de produkten te demonstreren in uw eigen vertrouwde omgeving.

In 2011 is daar de DuoFiets bijgekomen. Een zogenaamde side-by-side tandem, waarbij er naast elkaar op één fiets gefietst kan worden, al dan niet met elektrische trapondersteuning. Ook deze fiets onderscheidt zich door goed doordachte technische oplossing in combinatie met moderne vormgeving. Daarnaast is er ook het gebruiksgemak, zo kan voorop een grote mand of aluminium box geplaatst worden om de boodschappen of picknickspullen mee te nemen. Een echt maatprodukt dus.

Voor de komende jaren zijn er ideeën genoeg om produkten te ontwikkelen die bijdragen tot mobiliteit voor iedereen.

4wieler, veel stabieler mobieler!

- Einde bericht -

Zie ook het pdf bestand met illustraties

Deel: ' Veilig en sportief fietsen? Het kan echt '