Veilig vrijen goedkoper dan roken

Stichting Jippy gaat condooms voor 10 cent leveren

DORDRECHT, 20060318 -- De Nederlandse jeugd vrijt steeds onveiliger, het aantal tienermoeders neemt drastisch toe en het gevaar van AIDS en geslachtsziekten (SOA) wordt groter. De Stichting Jippy start daarom op 6 mei een landelijke voorlichtingscampagne om de Nederlandse jeugd weer veilig aan het vrijen te krijgen. De start vindt plaats te Dordrecht met een open-lucht-evenement.

Geldgebrek hoeft daarvoor geen excuus meer te zijn. Jippy gaat via jongerencentra en jongeren informatiepunten (JIP) haar eigen merk condooms verkopen voor een prijs van 10 eurocent. Goedkoper dan een sigaret. Condooms die Jippy zelf laat maken bij gerenommeerde producenten. Ze zijn gecertificeerd, getest en goedgekeurd. Tot nu toe lag de prijs van een condoom tussen de 35 eurocent en één euro, dus zal dit initiatief de markt op zijn kop zetten.

Met een speciale campagnebus bezoekt Jippy deze zomer diverse jongerenevenementen en wijst ze de jeugd op het belang van veilig vrijen. Jippy is opgericht door jongerenwerkers en andere mensen die betrokken zijn bij de jeugd.

De stichting heeft bewust een vrolijke naam verzonnen voor haar condooms. Het gebruik van voorbehoedsmiddelen kan op die manier weer de gewoonste zaak van de wereld worden. Het mag namelijk niet zo zijn dat een jongen of een meisje denkt condooms zijn te duur, dan vrij ik maar niet veilig.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website www.stichting-jippy.nl

Deel: ' Veilig vrijen goedkoper dan roken '