- PERSBERICHT-

Amsterdam, 28 maart 2000

Veiling.com start als eerste met beveiligde afwikkeling van online veilingen

Samenwerking Veiling.com met Triple Deal

Consumenten die via Veiling.com met elkaar handelen kunnen vanaf vandaag gebruik maken van een nieuwe dienst die extra zekerheid biedt. Door de kersverse samenwerking met het Nederlandse bedrijf Triple Deal kunnen de ruim 30.000 leden van de grootste Internetveiling van Nederland voortaan risicoloos met elkaar zaken doen. Voor de veilige financiële afwikkeling wordt gebruik gemaakt van een onafhankelijke tussenpersoon. Veiling.com is de eerste Nederlandse veiling die een dergelijke dienst aanbiedt.

'Eerlijk oversteken'
Gebruik van de nieuwe dienst biedt zowel garanties voor de koper als voor de verkoper. Zodra een veilingkavel is gesloten, betaalt de winnende bieder het aankoopbedrag aan Triple Deal, die dit bedrag als onafhankelijke 'derde partij' onder zich houdt. Vervolgens krijgt de verkoper bericht en kan deze het kavel versturen met de zekerheid van betaling. Wanneer de koper het kavel ontvangen en goed bevonden heeft, betaalt Triple Deal de verkoper. De verkoper heeft zodoende de garantie dat de verstuurde spullen worden betaald. De koper heeft tegelijkertijd de zekerheid dat zijn betaling veilig wordt gesteld, totdat de goederen in zijn bezit zijn.
Marc Jurgens, directeur Sales en Customer Service van Veiling.com: "Online transacties tussen twee partijen die elkaar alleen via Internet kennen, brachten in het verleden een bepaald risico met zich mee. Doordat wij Triple Deal laten optreden als derde partij kan de koper veilig betalen en weet de verkoper zeker dat hij zijn geld krijgt. Bezorgdheid bij particulieren over levering en betaling van kavels via Veiling.com is niet langer nodig."

Veiling.com
Veiling.com is op 1 september 1999 gelanceerd. Sindsdien zijn er via de site meer dan 100.000 goederen geveild. In korte tijd is Veiling.com uitgegroeid tot het grootste online veilinghuis van Nederland. Veilen is gratis voor particulieren. Sinds de fusie met Ricardo op 25 januari 2000, behoort Veiling.com tot het grootste online veilingnetwerk van Europa.
Triple Deal
Triple Deal (www.tripledeal.com) is 1 maart gestart als eerste Nederlandse onafhankelijke tussenpersoon voor particulieren die online goederen kopen en verkopen. TripleDeal.com zal de komende maanden uitbreiden naar andere Europese landen. Bovendien werkt TripleDeal.com samen met ShipitSmarter.com om consumenten zo de meeste voordelige transportmogelijkheid voor hun verkochte goederen te beiden.

-EINDE BERICHT *

Deel: ' Veiling.com eerste met beveiligde online veilingen '