Ingezonden persbericht

MAAK KANS OP EEN ORIGINELE ZEEFDRUK VAN CORNEILLE

Ter ere van het vijfjarig bestaan van Stichting Dierenhulp Venezuela zal in de periode van 24 september tot en met 4 oktober (werelddierendag) een originele Corneille geveild worden. De Nederlandse stichting zet zich o.a. in Venezuela in voor de zwerfdieren die veelal onder erbarmelijke omstandigheden dagelijks moeten zien te overleven. Zo voert men gratis sterilisaties, castraties, operaties en vaccinaties uit veelal voor de armere bevolking. Ook zet men zich in om dieren beschermd te krijgen via wetgeving en wordt voorlichting over omgang met dieren gegeven.

De unieke veiling zal plaatsvinden op Nederlands bekendste Internet veiling site www.Ricardo.nl, waar het Corneille kunstwerk duidelijk herkenbaar geplaatst wordt. Een fantastische kans om een schitterend zeefdruk van de befaamde Corneille in bezit te krijgen. Corneille was o.a. samen met karel Appel medeoprichter van de COBRA kunstgroep, welke wereldfaam vergaarde door de veelal kleurrijke werken. De totale opbrengst van dit kunstwerk zal ter beschikking komen aan de Stichting die hiermee nieuwe kennels wil realiseren voor de zwerfdieren.

Dit unieke initiatief werd de vrijwilligers van de dierenhulp organisatie aangeboden door de gallerie ARTXCELL uit Capelle aan den IJssel. Waarbij ook veilingsite www.Ricardo.nl geheel belangeloos haar medewerking toezegde.

Meer informatie over Stichting Dierenhulp Venezuela is te vinden op www.dierenhulp.nl

Deel: ' Veiling Corneille jubileum Stichting Dierenhulp Venezuela '