6 januari 1999

Vendex en KBB zetten juridische fusie in gang

Als opstap naar de juridische fusie met Vendex N.V. zal N.V. Koninklijke Bijenkorf Beheer KBB op 21 januari aanstaande een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders houden. Het enige agendapunt van deze vergadering is de intrekking van alle preferente aandelen die op 5 oktober 1998 zijn uitgegeven ter bescherming van de onderneming tegen een dreigende onvriendelijke overname. Via het openbare bod dat Vendex in november vorig jaar op alle uitstaande gewone aandelen KBB had uitgebracht is Vendex inmiddels in het bezit van bijna 93% van de KBB-stukken.

Aansluitend aan de buitengewone aandeelhoudersvergadering wordt een informatieve vergadering gehouden voor houders van preferentierechten KBB. In deze vergadering wordt een toelichting gegeven op de afwikkeling van de preferentierechten bij het van kracht worden van de juridische fusie.

De juridische fusie - die naar verwachting in april 1999 zijn beslag zal krijgen - wordt gerealiseerd op basis van gelijkwaardigheid. Dit zal mede tot uitdrukking komen in de nieuwe naam "Vendex KBB". Vanaf maandag 18 januari a.s. zijn de twee hoofdkantoren samengevoegd in het huidige Vendex-kantoor te Amsterdam.

Deel: ' Vendex en KBB zetten juridische fusie in gang '