28 januari 2000

Vendex KBB verkoopt V&D Projectinrichting

Vendex KBB N.V. heeft het voornemen om V&D Projectinrichting B.V. in Tiel over te dragen aan Eliëns Interieurprojekten B.V. in Best. Hierdoor ontstaat een van de grotere bedrijven op het gebied van projectstoffering en interieurinrichting in Nederland. De combinatie behaalt met ongeveer 90 medewerkers een omzet van circa f 35 miljoen. Over de transactie is principeovereenstemming bereikt.

V&D Projectinrichting is ruim dertig jaar geleden ontstaan uit Vroom & Dreesmann Warenhuizen en is sinds 1993 een zelfstandige werkmaatschappij binnen het concern. De onderneming behoort niet tot de kernactiviteiten (detailhandel). Door de voorgenomen verkoop aan Eliëns Interieurprojecten wordt de continuïteit van het bedrijf het beste gewaarborgd. Omdat de activiteiten van beide ondernemingen goed bij elkaar aansluiten, zullen naar verwachting slechts enkele arbeidsplaatsen bij V&D Projectinrichting vervallen.

De Fusiecommisie van de SER, medewerkers en vakorganisaties zijn inmiddels over de beoogde transactie geïnformeerd. De Centrale Ondernemingsraad van Vendex KBB is om advies gevraagd.

Deel: ' Vendex KBB verkoopt V&D Projectinrichting Tiel '