Ingezonden persbericht


Geachte redactie,

Hierbij vindt u een persbericht over de finale van de LiveWIRE Young Business Award.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hilda van der Zee, Syntens,

tel. 020-6231000.

Met vriendelijke groet,

Elsien Struif Bontkes
Communicatieadviseur Syntens Utrecht

Venspro uit Hoofddorp wint LiveWIRE Young Business Award

AMSTERDAM - Venspro uit Hoofddorp heeft gisteravond in het NEMO Amsterdam de

LiveWIRE Young Business Award 2002 gewonnen. Dit is een prijs voor jonge

innovatieve ondernemers t.w.v. 10.000. Uit 150 LiveWIRE deelnemers kwam Venspro

naar voren als meest vernieuwend en veelbelovend. Venspro is de bedenker en

maker van BliQje, een wenskaart in blikvorm. Luisteraars van Radio 538 kozen ook

Venspro uit als winnaar van de publieksprijs, die bestond uit 10.000 aan

commercials op deze radiozender.

Venspro brengt in het kader van 'een BliQ zegt meer dan duizend woorden' een

alternatief voor de traditionele wenskaart op de markt. In een metalen doosje

wordt via een dunne gleuf een persoonlijk kaartje geschoven. Het bliqje gaat

vervolgens op de post. De ontvanger kan de wens er alleen met een blikopener

uithalen. Met kerst lagen op 4.000 verkooppunten 'bliqjes kerstwensen'. Met

Valentijn liggen de 'bliqjes liefdeswensen' in de winkels. Het idee ontstond

toen Venspro-oprichter Johan van Vulpen tegen zijn collega zei: 'ik ga mijn

vriendin een blikje aandacht geven'.

Naast Venspro waren er in regionale voorrondes drie ondernemers genomineerd.

Softwarebedrijf blueRing uit Nieuwegein heeft een e-mailbeveiliging ontwikkeld

die zowel veilig als gebruiksvriendelijk is. Onderzoeksbureau AQ Services uit

Den Haag is actief op het gebied van 'mystery shopping', oftewel onaangekondigd

winkelen om zo producten en diensten objectief te kunnen beoordelen.

Communicatiebureau What's happening uit Almere heeft een BabyBewaarBox op de

markt gebracht, een luxe doos gevuld met geboortedatum gerelateerde producten

zoals een krant van die dag, postzegel, fles wijn, horoscoopboekje, etc.

De prijs werd uitgereikt door de voorzitter van de jury Jan Terlouw. De jury

beoordeelde de kandidaten op hun ondernemersplan, presentatie, mate van

vernieuwing, haalbaarheid en toekomstmogelijkheden. Jan Terlouw roemde de

kandidaten om hun originele ideen. Geen technische innovaties deze keer, maar

veelbelovende ideen.

LiveWIRE is een internationaal Shell project dat ondernemerschap stimuleert

onder jongeren tussen 18 en 35 jaar. In Nederland wordt LiveWIRE uitgevoerd door

Syntens, Innovatienetwerk voor ondernemers. Deelnemers krijgen kosteloos een

Syntens coach aangeboden die hen helpt bij de verdere ontwikkeling van het

bedrijf. Jonge ondernemers die in aanmerking willen komen voor de Young Business

Award 2003 kunnen zich aanmelden via www.livewire.nl

persbericht

Deel: ' Venspro uit Hoofddorp wint LiveWIRE Young Business Award '




Lees ook