Verdachte brandstichting flat Plejadenlaan aangehouden

Datum: 4/10/1999

Vanmorgen 4 oktober 1999 kort na middernacht is in een flatwoning aan de Plejadenlaan in Bergen op Zoom een 66-jarige vrouw aangehouden. De vrouw is op heterdaad aangehouden op verdenking van brandstichting. Mogelijk is zij betrokken bij meer brandstichtingen. Er is vanaf 8 september 1999 namelijk minstens 13 keer brand gesticht in de containerruimtes en de vuilstortkoker van de flat aan de Plejadenlaan. De branden veroorzaakten grote onrust onder de flatbewoners.

Gisteravond rond 20:00 uur was er op de 9e etage een kleine brand. Er werd niemand aangetroffen. Tegen middernacht was er weer een brandstichting dan wel een poging daartoe op de 7e verdieping. Er zijn brandresten, maar het vuur is uit. Politiemensen treffen een vrouw aan die een woning binnengaat. De vrouw wordt in de woning aangehouden en er vindt een huiszoeking plaats. Hierbij worden verschillende goederen in beslag genomen. De verdachte, de 66-jarige vrouw, is overgebracht naar het politiebureau en is in verzekering gesteld

Het onderzoek naar de branden wordt voortgezet.

Deel: ' Verdachte brandstichting in Bergen op Zoom aangehouden '