Universiteit Maastricht

Persbericht 16 maart 1999

Internationale externe berichtgeving

Dr. Vergoossen RA benoemd tot hoogleraar

Dr. R.G.A. Vergoossen RA is aan de Universiteit Maastricht benoemd tot hoogleraar Bedrijfseconomie en Bedrijfskunde, in het bijzonder Internationale Externe Berichtgeving. Hij zal zich binnen de Sectie Berichtgeving van de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde bezighouden met vraagstukken op het gebied van de externe informatieverschaffing door internationaal opererende ondernemingen en het gebruik van deze informatie door belanghebbenden.

Dr. Vergoossen is lid van de directie van het Koninklijk Nederlands Instituut van Registeraccountants (Koninklijk NIVRA). Tevens maakt hij deel uit van de Nederlandse delegatie in het International Accounting Standards Committee, gericht op het opstellen van internationale verslaggevingregels. Deze functies blijft hij vervullen.

Ruud Vergoossen (37) studeerde economie aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam en accountancy aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. In 1994 promoveerde hij aan laatstgenoemde universiteit op het proefschrift "Accounting Changes and the Use of Financial Statements: A Study among Investment Analysts".

Deel: ' Vergoossen hoogleraar Bedrijfseconomie UM '