Hewlett-Packard persbericht

HP NL Home HP Producten HP Services en Support Koop HP

VERITALK LITE BESCHIKBAAR VOOR DE EUROPESE MARKT

Amstelveen, 23 juli 1999 De terminal support software VeriTalk Lite van Hewlett Packards divisie VeriFone is beschikbaar voor de Europese markt. Met de op Windows NT -gebaseerde oplossing kan één operator tot 5000 betaalautomaten inzetten en beheren vanaf één werkstation. VeriTalk Lite blijkt zeer geschikt te zijn om software van betaalautomaten aan te passen voor betalingen in euros. Zo blijkt uit een test die is uitgevoerd door het Italiaanse bedrijf Argentea.

Met VeriTalk Lite kan de operator realtime de data-flow controleren tijdens het download-proces, zodat hij kan ingrijpen zodra zich problemen voor doen. De bediening van het systeem is zeer eenvoudig, vanwege de toepassing van een heldere grafische gebruikersinterface.

VeriTalk Lite maakt onder andere gebruik van een Personal Oracle database voor gegevensopslag en -management en Crystal Reports Writer. Crystal Reports Writer templates zijn in staat om gedownloade gegevens snel samen te voegen en automatisch te verwerken tot overzichtelijke rapporten.

Verifone heeft VeriTalk Lite in april in de Verenigde Staten geïntroduceerd. Daarbij richt het bedrijf zich met name op middelgrote bedrijven, zodat zij in staat zijn hun betaalautomaten efficiënt te beheren.

VeriFone ( https://www.verifone.com ), een divisie van Hewlett-Packard, is wereldwijd marktleider van elektronische betalingsoplossingen voor financiële dienstverlening, leveranciers en consumenten. VeriFone heeft meer dan zeven miljoen elektronische betalingssystemen geïmplementeerd, verspreid over meer dan 100 landen.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

Windows is in de Verenigde Staten een geregistreerd handelsmerk van Microsoft Corporation. Oracle is een geregistreerd handelsmerk van Oracle Corporation

HP Bottom Banner

Deel: ' Veritalk Lite beschikbaar voor de Europese markt '