Postbus 4240 Hollands Midden
Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 27 augustus 2001

Verkeershandhaving regio Hollands Midden De scholen zijn weer begonnen. Met deze campagne wordt aandacht gevraagd voor leerlingen die na de vakantieperiode weer het verkeer in gaan, lopend, op de fiets of op de brommer, om naar school te gaan. Sommigen van hen leggen de route voor de eerste keer af. snelheidscontroles Op de doorgaande wegen in de regio heeft de politie de afgelopen week snelheidscontroles gehouden. Op de Rijndijk werden de afgelopen weken bijna 8.000 bestuurders op hun snelheid gecontroleerd. Meer dan 1000 kregen een bekeuring voor het overschrijden van de maximumsnelheid. Een enkele keer worden zelfs snelheden boven de 100 km/u gemeten. alcoholcontroles Door het verkeershandhavingsteam zijn de afgelopen week vier alcoholcontroles gehouden. Woensdagavond 22 augustus werden op de Padoxlaan in Warmond ruim 130 mensen gecontroleerd. Eén man is aangehouden. De 44-jarige man uit Oegstgeest blies 770 ug/l; 1,70 promille. De man krijgt een proces-verbaal en zijn rijbewijs is ingevorderd. Donderdagavond 23 augustus hield de politie een controle op de Heereweg in Lisse. Hier kregen ruim 500 mensen een blaastest aangeboden. Ook hier werd één persoon aangehouden; een 64-jarige man uit Voorhout blies 220 ug/l en kreeg een boete van f 410,-. Vrijdagavond 24 augustus controleerde het team op de provinciale weg langs de Leyhof in Leiderdorp. Van de ruim 180 gecontroleerde bestuurders werden er acht aangehouden omdat zij teveel gedronken hadden. Een 46-jarige Rotterdammer heeft zijn rijbewijs in moeten leveren. Hij blies 785 ug/l; 1,80 promille. Tenslotte moesten zaterdagavond 25 augustus op de Schoonhovenseweg bij Stolwijk ruim 400 bestuurders blazen. Drie personen zijn aangehouden. Opnieuw werd van één het rijbewijs ingenomen. Een 49-jarige man uit Nieuwerkerk aan den IJssel blies 705 ug/l; 1,60 promille. verkeershandhaving in de komende week: maandag 27 augustus t/m zondag 2 september Op de doorgaande wegen door de regio houdt de politie regelmatig snelheidscontroles. Controles op het dragen van de veiligheidsgordel vinden maandag plaats in Leiden, Voorschoten en Oegstgeest, dinsdag in Leiderdorp en woensdag in gemeenten in de Krimpenerwaard. Donderdag wordt gecontroleerd in Hillegom, Lisse, Rijnsburg en Sassenheim. Zondagmiddag en avond 2 september houdt de politie een alcoholcontrole in Katwijk.

Deel: ' Verkeershandhavingen politie Hollands Midden '