SsangYong op de AutoRAI

(13 Januari 1999)

PERSBERICHT:

Het gaat fantastisch met SsangYong in Nederland! In 1998 zijn er wederom meer SsangYongs verkocht dan in het jaar ervoor (30 procent verkoopstijging). SsangYong is inmiddels niet meer weg te denken van de Nederlandse 4WD-markt. Door uiterlijke wijzigingen aan de Musso en Korando en de recente introductie van een aantrekkelijke turbodiesellijn, heeft SsangYong een aansprekend en volledig gamma waarmee het merk de toekomst zelfverzekerd tegemoet ziet.

Nieuwe Musso
Het uiterlijk van de Musso is voor modeljaar '99 gemoderniseerd. De auto heeft een dynamischere en sportievere uitstraling gekregen. Meest opvallende wijzigingen zijn het verdwijnen van de beplating op de flanken, waardoor de Musso slanker overkomt, en de toepassing van wielkast- en dorpelverbreders. De motorkap is eveneens anders vormgegeven. De lijnen zijn gespierder. In de nieuwe, slanke koplampunits zijn verstralers en knipperlichten geïntegreerd. De veranderingen aan de carrosserie hebben geresulteerd in een luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,42. Dit is een lage waarde in het 4x4-segment. De verschillende carrosseriedelen sluiten vrijwel naadbos op elkaar aan zodat een soepele en geruisloze geleiding van de rijwind over en langs de auto gegarandeerd is.

Behalve met de inmiddels bekende 2,3- en 3,2-liter benzinekrachtbronnen (E 2.3 en EX 3.2) is de Musso nu ook uitgerust met turbodieselmotoren met intercooler, die de ongeblazen dieselversies vervangen. Deze turbodieselversies zijn leverbaar als TD 2.3 (2,3 liter viercilinder turbodiesel met intercooler) en als TDL en TDX 2.9 (2,9 liter vijfcilinder turbodiesel met intercooler). Het interieur van de uitvoeringen is stijlvol en royaal uitgerust. De TD 2.3 heeft bijvoorbeeld al centrale portiervergrendeling met afstandsbediening en elektrisch bedienbare portierramen en spiegels. Daarnaast zijn zowel het stuurwiel, de bestuurdersstoel (met lendensteun) en de veiligheidsgordels in hoogte verstelbaar, zodat iedere berijder een ideale rijpositie kan vinden. De TDL biedt daarbovenop onder andere een airconditioningsysteem. In de TDX sieren bovendien panelen met wortelnotenhoutmotief het dashboard en de portieren. Subtiele wijzigingen doen het interieur strakker en moderner ogen.

Turbodiesellijn nieuwe Korando
In de nieuwe Korando levert SsangYong eveneens een viercilinder turbodieselmotor van 2,3 liter (TD 2.3) of een vijfcilinder turbodiesel met een inhoud van 2,9 liter (TDL 2.9 en TDX 2.9). Beide krachtbronnen zijn voorzien van een intercooler. Door over te gaan op een compleet nieuwe turbodiesellijn, verenigt SsangYong kracht en economie. Dat geldt tevens voor de benzinekrachtbronnen die SsangYong in de Korando levert: een 2,3 liter viercilinder (E 2.3) en een 3,2 liter zescilinder (EX 3.2).
Voor zowel de Korando TDX 2.9 en E 2.3 als de Musso TDL 2.9, TDX 2.9 en E 2.3 heeft SsangYong een viertraps automatische transmissie beschikbaar, die het rijden in de modellen tot een wel heel ontspannen bezigheid maakt. Het topmodel, de EX 3.2, heeft deze soepele automatische versnellingsbak standaard aan boord.

AutoRAI-prinieur
Twee jaar geleden beleefde de Korando zijn debuut op de AutoRAI. Dit jaar heeft de nationale autotentoonstelling in Amsterdam wederom een primeur van jewelste: de Ko-rando Soft top.

Professionele organisatie
SsangYong heeft bewust gekozen voor 4WD-specialisten om het merk te vertegenwoordigen in Nederland. Thans telt het dealernet zestien professionele dealers. Persoonlijke aandacht en de relatie met de klant staan bij hen centraal. De bezitter van een SsangYong heeft immers recht op een gespecialiseerde aanpak, kwaliteit en perfecte service. Hij of zij kan en mag dit verwachten van een merk als SsangYong.

Beantwoorden aan alle eisen

De automobilist van de toekomst heeft veel oog voor hobby en vrije tijd. De moderne mens zoekt een auto waarmee hij er met het hele gezin plus bagage op uit kan trekken en die hem niet veroordeelt tot het reizen over louter asfaltwegen. Het avontuur lonkt tenslotte vaak naast de gebaande paden. De Korando en de Musso beantwoorden aan alle eisen die de automobilist van het volgende millennium aan zijn auto stelt. De modellen zijn dankzij hun representatieve voorkomen tevens uitermate geschikt voor zakelijk gebruik. Met de groei in de 4WD-markt en het complete, ijzersterke aanbod ziet SsangYong de toekomst positief tegemoet.

Deel: ' Verkoop SsangYong stijgt met 30 procent in 1998 '




Lees ook