Provincie Gelderland

Verkooppunten treinkaartjes in de Achterhoek blijven voorlopig open

28 mei 1999

Nr. 99-205

De verkooppunten voor treinkaartjes in de Achterhoek worden voorlopig niet gesloten. De provincie Gelderland en de gemeenten betalen ieder de helft van de kosten die nodig zijn om de verkooppunten open te houden. Daarmee neemt de provincie de verantwoordelijkheid voor het openhouden van de verkooppunten over van de NS. De afspraak die gemaakt is tussen provincie en NS geldt voor één jaar.

Vanaf 30 mei rijdt NS geen treinen meer in de Achterhoek. Syntus, het nieuwe openbaarvervoersbedrijf, neemt het rijden van de trein op de lijnen Winterswijk-Doetinchem en Winterswijk-Zutphen over. NS had daarom besloten te stoppen met de verkoop van treinkaartjes via verkooppunten. Nu de provincie en de gemeenten besloten hebben de kosten voor hun rekening te nemen, kunnen de verkooppunten open blijven. De afspraak geldt voor een periode van één jaar. In dat jaar bekijkt de provincie of de omzet van de verkooppunten voldoende is om deze ook voor een langere termijn open te houden. De verkooppunten die open blijven zijn:
* Neede

* Groenlo

* Eibergen

* Borculo

* Gendringen

* Lichtenvoorde

* Varsseveld

* Ulft

* Terborg

* s Heerenberg

* Zelhem

* Ruurlo

* Hengelo (Gld)

* Vorden

Het verkooppunt in Doetinchem wordt overgenomen door Syntus. De gemeenteraad van Doesburg heeft besloten om het verkooppunt in die gemeente open te houden. Het verkooppunt in Haaksbergen blijft voorlopig geopend totdat de gemeenteraad een beslissing heeft genomen over het leveren van een financiële bijdrage.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
* de Dienst Wegen, Verkeer en Vervoer, de heer J.P. de Jong, tel. (026) 359 9678, e-mail: j.jong@prv.gelderland.nl
* de afdeling Communicatie, de heer M. Coops, tel. (026) 359 90 18, e-mail: m.coops@prv.gelderland.nl
* NS Reizigers, mevrouw A.M. Voortman, tel. (038) 497 48 88.

Deel: ' Verkooppunten treinkaartjes Achterhoek voorlopig open '