Bron: persbericht Stichting E-bizz
Date: 22 Jan 1999

Amsterdam - 15 januari 1999

'E-bizz in Industry presenteert website en nieuwsbrief'

Altijd het laatste nieuws over electronic business

Voor wie op de hoogte wil blijven van het laatste nieuws omtrent electronic business in de breedste zin van het woord is er de Stichting E-bizz. Via haar vernieuwde website en nieuwsbrief E-bizz in Industry en diverse evenementen voorziet E-bizz altijd in de actualiteit. ErikJan Braakman, e-businessconsultant bij de NetlinQ Groep: "Bedrijven weten vaak wel dat er kansen liggen op het vlak van electronic business, maar hebben geen idee waar ze juiste en recente informatie over dit onderwerp kunnen vinden. Daarom hebben we de Stichting E-bizz in Industry opgericht: iedereen die iets wil weten over electronic business kan hier terecht." De conceptsite en -nieuwsbrief zijn een half jaar getest en naar aanleiding van reacties van gebruikers bijgesteld. De vernieuwde site is te raadplegen op http://www.e-bizz.nl; hier kan men ook terecht voor een (gratis) abonnement op de nieuwsbrief.

De website De website van E-bizz is niet alleen qua vormgeving in een nieuw jasje gestoken, ook de inhoud is sterk uitgebreid. Op de site is onder meer het laatste e-business nieuws voor de industrie verzameld, kan iedereen zijn mening kwijt in de Discussie en zijn de interessantste seminars, congressen en workshops bijeengebracht in de Agenda. Verder verzamelt E-bizz op haar site wetenschappelijke artikelen, productnieuws, voorbeeldprojecten, literatuur en persberichten met betrekking tot electronic business. In de rubriek Site Surprise selecteert de redactie elke maand een interessante website op het gebied van electronic business.

De nieuwsbrief De elektronische nieuwsbrief E-bizz in Industry verschijnt wekelijks. De rubrieken van E-bizz in Industry variëren iedere vier weken volgens een vast patroon. In de eerste week van de cyclus analyseren en becommentariëren Dick Mandemaker en Frank van Oirschot om beurten de wereld van electronic business in de Column. In de tweede week nodigt de redactie maandelijks iemand uit die namens zijn of haar organisatie een visie geeft op electronic business in Visies, bovendien presenteert de redactie in deze week maandelijks een nieuw Discussiethema. In de derde week bespreekt de redactie een Case of Project. In de laatste week tenslotte krijgen de lezers een overzicht van het laatste Productnieuws en de door E-bizz verzamelde Literatuur. Het Nieuws en de Agenda verschijnen elke week.

Uiteraard zijn deze rubrieken allemaal te raadplegen op de website van E-bizz, waar tevens een archief van oude nieuwsbrieven te vinden is. Een Engelstalige versie van de nieuwsbrief verschijnt maandelijks en bevat een samenvatting van de meest interessante artikelen van de afgelopen maand.

De Stichting E-bizz "E-bizz is een platform voor bedrijven die werkzaam zijn op het gebied van e-business voor de industrie, waar ze de kans krijgen hun kennis te delen met anderen. De stichting wordt ondersteund door sponsors die producten en diensten met betrekking tot elektronisch zakendoen op de site presenteren", aldus Braakman. De Stichting E-bizz is een initiatief van de NetlinQ Groep, M.I.S. Organisatie-ingenieurs BV en de Faculteit Technologie Management van de TU Eindhoven. Doelgroep van E-bizz is het midden- en hoger management in de Nederlandse industrie en iedereen die betrokken is bij de industriële sector in en buiten Nederland.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Voor meer informatie omtrent E-bizz in Industry kunt u terecht bij: Stichting E-bizz, ErikJan Braakman, tel. (020) 607 75 00, fax (020) 607 75 01, e-mail erikjan@e-bizz.nl.

Deel: ' Vernieuwde website nieuwsbrief 'E-bizz in Industry' '