VersaTel

VersaTel sluit eerste klant op in Limburg aan op haar glasvezelnetwerk aan

World Pigeon Center en VersaTel slaan de vleugels in elkaar

(Antwerpen - Hoeselt - 9 maart 2000) - VersaTel Telecom Belgium N.V. kondigde vandaag aan dat ze haar eerste klant in Limburg rechtstreeks op haar ultramodern glasvezelnetwerk heeft aangesloten. Het World Pigeon Center uit Hoeselt, een uniek duivencentrum, koos VersaTel als multimediapartner uit.

Het World Pigeon Center werd rechtstreeks via near overlay op de sinds kort operationele STM-64 Limburg Ring van de operator aangesloten. Deze ring gaat dwars door Hoeselt en kan telecommunicatie gegevens uitwisselen met een snelheid van 20 Gbit/s, de snelste technologie die op dit moment beschikbaar is. VersaTel biedt het WPC een mix van diensten en producten aan: voor het spraakverkeer levert de operator een rechtstreeke ISDN-30 verbinding, voor het internetverkeer krijgt WPC een directe ongelimiteerde toegang van 1Mbit/s tot het internet wereldwijd. De capaciteit van deze verbinding kan op elk moment verhoogd worden.

Philip Mathuis, Managing Director VersaTel Telecom België benadrukt het belang van VersaTel's aanwezigheid in Hoeselt: "Voor de bedrijven in deze regio is de aanwezigheid van onze breedbandinfrastructuur enorm belangrijk. De capaciteit aan "goedkope" bandbreedte speelt immers een steeds grotere rol bij de keuze van een vestigingsplaats of bij beslissingen over investeringen in bestaande gebouwen. Ons breedbandnetwerk maakt goedkoop en snel spraak-, data en internetverkeer in de regio mogelijk en stimuleert groei-activiteiten zoals e-commerce, webvertising enz. "

World Pigeon Center
Het Hoeseltse World Pigeon Center (WPC; www.wpc.be) huisvest en verzorgt duiven van over de hele wereld. De duiven kunnen deelnemen aan grote Europese wedstrijden en duivenliefhebbers kunnen de wedstrijden life in wpc volgen. Daarnaast beschikt het centrum over tal van faciliteiten voor de bedrijfswereld zoals een cafetaria, vergaderruimten enz.

Maar WPC is meer en uniek in zijn soort: het volledige WPC-gebouw werd uitgerust met een ultramoderne audio- en video-installatie. Deze registreert het reilen en zeilen in het WPC: beelden van de duiven in hun 'hotelkamers', de aankomst van de duiven na een wedstrijd, de voorstelling van seminaries, trainingen en evenementen die in het WPC georganiseerd worden, de verslagen van voorbije competities. Concreet betekent dit dan ook dat de duivenliefhebbers wereldwijd hun duiven, de aankomst en het vertrek van de wedstrijden kunnen volgen via real video streaming. Bovendien krijgen zij de resultaten onmiddellijk via het internet binnen. Het spreekt voor zich dat dit unieke centrum van haar website dè referentie voor de duivenliefhebber maakt.

VersaTel Telecom besloot als partner in zee te gaan met het centrum. De operator lag mee aan de basis van dit uniek concept dat dankzij haar ultramodern glasvezelnetwerk en haar uitgebreid productportfolio realiteit kon worden. Philip Mathuis: "VersaTel was onmiddellijk enthousiast over dit project. Het is voor ons een schitterend voorbeeld van de creatieve aanwending van nieuwe technologie in een traditionele sector. Het toont wat de mogelijkheden zijn van een breedbandnetwerk als het onze. Bovendien is er de symbolische waarde: het oudste en nieuwste communicatiemiddel worden broederlijk verenigd."

Om een one stop shopping oplossing aan te bieden sloot VersaTel een partnership met Xylos (www.xylos.be). Deze staat in voor de oplevering van een Real Time Video Server waardoor het audio/visueel materiaal bij WPC on site geïntegreerd kan worden in haar website. Samen met Xylos zorgt Versatel dan ook voor de installatie, de configuratie en het onderhoud van de WPC-webserver. Versatel en Xylos staan in voor de integrale verwerking van het voortdurend binnenstromend klank- en beeldmateriaal. Dit wordt in Realtime geïntegreerd in de WPC-website door een Real Time Video server. In een latere fase moet een online database ervoor zorgen dat bezoekers permanent de laatste duiveninformatie kunnen opvragen.

Voor dit project stelt Versatel zijn nieuwe Limburg Ring ter beschikking. De combinatie van deze hoge capaciteitslijn met de wereldwijde IP internet backbone van Versatel's dochterbedrijf SpeedPort, vormt dé garantie voor een permanente en vlotte bereikbaarheid voor internetgebruikers waar ook ter wereld.

Over VersaTel
VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende, 'local access' netwerkoperator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op de Benelux en de Duitse regio Noordrijn-Westfalen. VersaTel is in oktober 1995 opgericht, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland en België (En Duitsland en de Benelux?) en telt meer dan 24.000 zakelijke klanten en 900 werknemers. VersaTel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. VersaTel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar op: http://www.versatel.com/.

Over Xylos
Xylos is operationeel sinds 1983 en biedt algemene IT diensten en oplossingen aan. Volgende oplossingen zijn onze specialiteit: netwerk implementatie en netwerk consultancy diensten, training en software ontwikkeling op maat. Projecten zijn vaak e-commerce en Internet gerelateerd. Xylos stelt 160 mensen tewerk in België en heeft kantoren in Brussel en Antwerpen. In het buitenland heeft Xylos kantoren in Parijs, Hamburg en Moskou. Verdere informatie over Xylos vindt u op de website: http://www.xylos.com, of telefoneer: 02/264 13 20
(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van VersaTel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Deel: ' VersaTel eerste klant in Limburg voor glasvezelnetwerk '