VersaTel lanceert samen met Elsevier Bedrijfsinformatie nieuwe portal site en Internet service provider voor de zakelijke markt: 24hours

Amsterdam - 6 maart 2000 - VersaTel Telecom International N.V. heeft vandaag bekend gemaakt dat het de eerste Nederlandstalige gratis portal voor de zakelijke markt, Internet service provider (ISP) en Application Service Provider (ASP), onder de merknaam '24hours' heeft gelanceerd. 24hours zal actief zijn binnen de nieuwe Internet divisie van VersaTel.

24hours, gelanceerd in samenwerking met Elsevier Bedrijfsinformatie, een divisie van Reed Elsevier, richt zich op de snel groeiende zakelijke markt in Nederland. Elsevier Bedrijfsinformatie zal de portal-site van 24hours voorzien van exclusieve, unieke en kwalitatief hoogwaardige zakelijke inhoud. De informatie wordt geleverd door Fem/DeWeek, een van de toonaangevende financieel-economische magazines in Nederland.

24hours (www.24hoursnet.nl) heeft de portal-site en het dienstenaanbod zo ontwikkeld dat het een compleet Internet instrument is voor de zakelijke markt. Door gratis Internet toegang, e-mail adressen en dagelijks zakelijk nieuws en achtergrondinformatie te bieden, streeft 24hours ernaar om de tot nu toe gebruikelijke hindernissen uit te schakelen op het gebied van Internet gebruik en de groei van e-commerce in de Nederlandse zakelijke markt.

De inhoud van de portal-site wordt verzorgd door Fem/DeWeek, Elsevier's toonaangevende Nederlandse financieel-economisch weekblad. Via Fem/DeWeek beschikt 24hours over een zeer ervaren redactieteam dat zich volledig met de informatievoorziening voor 24hours zal bezighouden. Het team zal zorgen voor kwalitatief hoogwaardige, betrouwbare en toegankelijke informatie gericht op de wensen van de zakelijke markt in Nederland. In samenwerking met dit team, zal 24hours de unieke informatie op de portal-site meerdere malen per dag verversen. In aanvulling hierop zal 24hours voor ISP diensten op korte termijn een scala aan ASP diensten aanbieden geschikt voor de Nederlandse zakelijke markt.

Registratie bij 24hours kan online via de 24hours portal-site (www.24hoursnet.nl) of via de gratis CD-Rom die opgevraagd kan worden bij het 24hours call center via telefoonnummer 0800-1224. Een eveneens gratis, professionele helpdesk is opgezet om de 24hours gebruikers technische en administratieve ondersteuning te bieden (0800-24hours).

"We zijn zeer verheugd met de aankondiging van de samenwerking met Elsevier Bedrijfsinformatie omdat het de krachten bundelt van de toonaangevende informatieleverancier voor de zakelijke markt met die van de toonaangevende alternatieve 'local access' infrastructuur aanbieder in Nederland. Op dit moment heeft meer dan 90% van de bedrijven in Nederland 20 of minder medewerkers en is dit de snelst groeiende zakelijke markt binnen de Europese Unie. Dit marktsegment is van oudsher onderbediend door de ISP's in Nederland waardoor het Internetgebruik extreem laag is in deze marktgroep, wat weer een knelpunt vormt voor de groei van e-commerce en de 'Nieuwe Economie'. Via 24hours en VersaTel's snelle breedbandige 'local access' netwerk, zullen we een volledig pakket van Internet diensten aanbieden en onze strategie uitbreiden om de belangrijkste 'facilitator' voor e-commerce voor de zakelijke markt te worden. Na de zeer succesvolle introductie van Zon voor de consumentenmarkt, zijn we ervan overtuigd dat 24hours de potentie heeft om één van de toonaangevende portals voor de zakelijke markt in Nederland te worden," aldus Gary Mesch, CEO en Managing Director van VersaTel Telecom International N.V.

"FEM/DeWeek is het economisch weekblad van Nederland. Sinds de start in oktober 1998 is de betaalde oplage gegroeid van 18.000 naar 31.000. In combinatie met FEM/DeDag en de invulling van de 24Hours portal-site bouwt FEM/DeWeek aan een snel groeiende community. Elsevier Bedrijfsinformatie geeft met deze samenwerking met VersaTel verder invulling aan het streven om ook online de leidende informatieleverancier te zijn op het gebied van management en financieel-economische informatie", aldus Frans Visscher, Algemeen directeur Elsevier Bedrijfsinformatie.

24hours' gratis dienstenpakket voor haar zakelijke gebruikers bevat:
* Onbeperkte toegang tot Internet

* Actueel nieuws, zakelijk advies en informatie
* Eigen .nl domeinnaam (www.bedrijfsnaam.nl)

* 5 e-mail adressen (medewerker@bedrijfsnaam.nl)
* 10 Mbyte WebSpace (genoeg voor circa 100 webpagina's)
* 1 Gbyte dataverkeer

* Gratis professionele helpdesk (0800-24hours / 0800-2446877)
* Vermelding in 24hours web-directory

* Zeer snelle verbindingen

24hours' portal-site biedt:
* Kwalitatief hoogwaardige portal-site voor de zakelijke markt met actuele toegevoegde waarde informatie voor het bedrijfsleven
* Online registratie
* Online klantadministratie
* Instant standaard homepage met bedrijfsgegevens
* Startpagina met service buttons (weer, files, links) en inleiding van artikelen

* Rubriek 'Werk' met informatie over economie, politiek, loopbaan, en meer
* Rubriek 'Portefeuille' met informatie over koersontwikkelingen, belasting, bedrijfsnieuws, en meer

* Rubriek 'Smaak' met informatie over technologie, ontspanning, kinderen, en meer

VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende, 'local access' netwerkoperator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op de Benelux en de Duitse regio Noordrijn-Westfalen. VersaTel is in oktober 1995 opgericht, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland, België en Duitsland en telt meer dan 24.000 zakelijke klanten en 900 werknemers. VersaTel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux en de Duitse regio Noordrijn-Westfalen breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. VersaTel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via http://www.versatel.com.

Reed Elsevier is een wereldwijde toonaangevende uitgever en informatie leverancier met haar belangrijkste activiteiten in Noord Amerika en Europa. De twee moederbedrijven - Reed International P.L.C. ('Reed International') en Elsevier NV ('Elsevier') - hebben een notering aan de beursen van Amsterdam, Londen en New York. 'Reed Elsevier' en 'de gecombineerde bedrijven' bestaan uit Reed International en Elsevier plus hen twee gezamenlijke eigendommen Reed Elsevier plc en Elsevier Reed Finance BV en hun respectievelijke dochterondernemingen en partners. Reed Elsevier heeft meer dan 26.000 medewerkers. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via http://www.r-e.com.

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van VersaTel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Deel: ' VersaTel en Elsevier site en provider voor zakelijke markt '