VersaTel

VersaTel Telecom neemt Belgische Internetservice provider ITinera Services over

Amsterdam, 14 juni 1999 VersaTel Telecom International N.V. , een snelgroeiende, concurrerende leverancier van telecommunicatiediensten in de Benelux, maakte vandaag bekend het Belgische ITinera Services N.V., een belangrijke aanbieder van webhosting- en Internet diensten te hebben overgenomen. Deze acquisitie volgt op de recentelijke acquisities van SpeedPort, VuurWerk en SVIANED.

ITinera, een lokale Internetservice provider (ISP) gevestigd in Kortrijk, telt negen professionele medewerkers en beheert een netwerk, bestaande uit één PoP (Point-of- Presence) te Kortrijk en een directe satellietverbinding naar MAE-Oost. Momenteel heeft ITinera een marktaandeel in deze regio van circa 50 procent. Dit vertegenwoordigd ruim 1.000 zakelijke klanten in de regio Kortrijk. Het bedrijf richt zich op het midden- en kleinbedrijf met diensten zoals webhosting, Internet Access en andere hoogwaardige diensten zoals de ontwikkeling van Inter- en Intranet software gericht op e-commerce en legacy systemen.

Door deze overname vergroot VersaTel haar belang in de Internet dienstverlening en wordt de toegang tot de nieuwe-generatie datacommunicatiemarkt in België versneld. ITinera kan zijn lokale aanwezigheid versterken door het VersaTel netwerk aan te bieden en zo het pakket Internet diensten en producten aan te vullen met een brede portfolio van breedbandproducten.

Naar aanleiding van de overname verklaarde Gary Mesch, algemeen directeur en CEO van VersaTel: "Wij zijn zeer enthousiast over deze mogelijkheid gebruik te maken van de technische expertise en de marktkennis van ITinera in België. ITinera is een belangrijke strategische partner voor VersaTel en stelt ons in staat om onze Belgische zakelijke klanten een compleet pakket van spraak-, data- en Internetdiensten aan te bieden."

Dirk Oyaert, president van ITinera, verklaarde: "Door de combinatie van VersaTel's breedband netwerk en de kennis van het personeel van ITinera kunnen we door groeien van een lokale ISP naar een landelijke dienstenleverancier. De klant vraagt een compleet pakket van spraak-, data- en Internet diensten over een hoge snelheidslijn. Met deze samenwerking kunnen we dat doel bereiken. Bovendien profiteren onze klanten van de waardevolle breedbandcapaciteit van het VersaTel netwerk."

Deel: ' VersaTel Telecom neemt Belgische Internetprovider over '