VersaTel Telecom

VersaTel Telecom stemt in met overname SVIANED, een zelfstandige dochter van Gak Holding

Amsterdam, 3 juni 1999 — VersaTel Telecom International N.V., een snelgroeiende, concurrerende leverancier van telecommunicatiediensten in de Benelux, maakte vandaag bekend dat het bedrijf een intentieverklaring heeft getekend voor de overname van 100 % van de aandelen van SVIANED B.V., een van de grootste leveranciers van data- en telecommunicatienetwerkdiensten, gevestigd in Nederland.

Na de overname zal VersaTel de op één na grootste leverancier zijn van datacommunicatiediensten in Nederland. Behalve het opzetten en beheren van LAN/WAN en Virtual Private Networks (VPN), biedt SVIANED zijn klanten netwerkbeheer, adviezen en inbeldiensten alsmede andere toegevoegde waarde diensten. SVIANED richt zich op grote en middelgrote bedrijven die een langdurige samenwerking willen aangaan, en behoort tot de top drie van leveranciers van data- en netwerkdiensten in Nederland.

SVIANED, een zelfstandig onderdeel van Gak Holding B.V., heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en telt ongeveer 60 professionele medewerkers met een brede ervaring in het leveren van netwerkdiensten. Met meer dan 50 PoP’s (Points-of-Presence) in Nederland beslaat het geavanceerde ATM/Frame Relay netwerk van SVIANED een uitgebreid geografisch gebied, zodat het bedrijf zeer snelle breedbandige communicatie compleet met Internet-toegang kan aanbieden. Bovendien was SVIANED de eerste Nederlandse netwerkaanbieder die werd onderscheiden met het Cisco Powered Network-certificaat en is het bedrijf ISO 9001-gecertificeerd voor al haar bedrijfsprocessen.

De overname van SVIANED stelt VersaTel in staat haar strategie versneld uit te voeren. Deze strategie bestaat er uit klanten van dienst te zijn met een uitgebreide portfolio van telecommunicatiediensten, waaronder geavanceerde data-, netwerk- en Internet diensten. Het overbrengen van het dataverkeer van SVIANED naar het toekomstige 2400 kilometer hoge capaciteits glasvezelnet van VersaTel zal een belangrijke economische schaalvergroting en kostenbesparing betekenen.

Naar aanleiding van de overname verklaarde Gary Mesch, algemeen directeur en CEO van VersaTel Telecom: "De overname van SVIANED is een belangrijke mijlpaal voor VersaTel nu wij gaan van een aanbieder van internationale telefonie naar een breedband netwerkbeheerder met eigen faciliteiten. Onze klanten zullen onmiddellijk profiteren van de ongeëvenaarde data- en netwerkmogelijkheden van SVIANED."

Jan Niewold, algemeen directeur van SVIANED, voegde daaraan toe: "De combinatie van SVIANED met VersaTel is een dynamische samenwerking tussen breedbandige dienstverleners, die elkaar perfect aanvullen. Dankzij VersaTel kan SVIANED zijn productaanbod voor bestaande en nieuwe klanten belangrijk uitbreiden. Bovendien geeft het lokale glasvezelnet van VersaTel ons direct toegang tot de klant over onze eigen infrastructuur, waardoor we onze klanten voldoende kwaliteit en bandbreedte kunnen garanderen."

VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende, concurrerende netwerkbeheerder, die is gevestigd in Amsterdam en zich voornamelijk richt op de Benelux (België, Nederland en Luxemburg). VersaTel, een van de snelst groeiende bedrijven in de regio, wil de voornaamste volledig geïntegreerde leverancier worden van lokale toegang en breedbanddiensten met eigen middelen, waaronder spraak-, data- en Internetdiensten voor bedrijven in de dichtbevolkte, welgestelde Beneluxlanden. Het bedrijf, opgericht in oktober 1995, heeft complete telecommunicatielicenties voor Nederland en België en telt ongeveer 14.000 zakelijke klanten en 380 medewerkers. VersaTel bouwt momenteel aan een data- en multimedianetwerk van topkwaliteit om aan de bedrijven in 29 Beneluxsteden communicatiediensten aan te bieden, die op hetzelfde hoge plan staan als die van grote multinationals. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar op http://www.versatel.com/.

Deel: ' VersaTel Telecom stemt in met overname SVIANED '