Korps: Limburg-Zuid, plaats: Buchten 25-02-2003 Verkeershandhavingsteam
Verscherpte controle Stadsautoweg Heerlen

Veel weggebruikers lappen de snelheidslimiet van 100 km/uur aan hun laars. Met name op de wegvlakken tussen de flitspalen worden hoge snelheden gereden en op het moment dat men de palen nadert duikt men in de remmen. Zo sterk zelfs dat daar duidelijke remsporen zichtbaar zijn.
Daarom heeft het Verkeershandhavingsteam (VHT) op die weggedeelten extra controles uitgevoerd. Een voorbeeld daarvan is donderdag 13 februari jongstleden. Het VHT controleerde tussen 20.00 en 22.00 uur en daarbij werden in totaal 62 overtreders mobiel geflitst. De hoogst gemeten snelheid was 164 in plaats van 100. Zes bestuurders reden boven de 120 en 33 harder dan 110.
Deze uitslag vinden wij verontrustend en daarom gaan wij door met deze mobiele controles op de N281. Hiermee willen wij bereiken, dat de weggebruikers ook als het minder druk is en dáár waar geen flitspalen staan, zich ook aan de maximum snelheid gaan houden. Iedereen wil tot graag veilig op de plaats van bestemming aankomen.

Zoekwoorden:

Deel: ' Verscherpte controle Stadsautoweg Heerlen '