Vitesse Nieuws

Elke dag verslag van het trainingskamp in Spanje ! Vanaf maandag 18 januari zal op de Vitesse site elke dag een verslag verschijnen van het 8-daagse trainingkamp van de Vitesse selectie in Spanje. Vandaag het wedstrijdverslag van dinsdag en dag 4 van het trainingskamp.

Dinsdag 19 januari

Om 18.30 uur vertrekt de bus naar het zeer oude stadion van Chiclana. Het veld van de derde divisieclub is ondanks het schiterende weer zeer nat en in slechte staat.
Voor 100 toeschouwers heeft Vitesse het niet moeilijk in het vriendschappelijke duel. Nadat van den Brom in de 10e minuut met een volley net naast schiet, scoort hij in de 19e minuut de openingsgoal; zijn eerste doelpunt na zijn zware blessure.
Uit een voorzet van Reuser scoort Machlas vervolgens in de 30e minuut 0-2.

In de rust worden de vertegenwoordigers van Vitesse ontvangen in.......jawel, het ballenhok ! Tussen de shirts en voetbalschoenen krijgen ze van een hartelijke voorzitter Whisky aangeboden.

De 2e helft is amper begonnen als Michel Kreek de bal met een schitterende lob in de kruising schiet: 0-3. Nikos Machlas maakt tenslotte zijn tweede doelpunt en bepaald de eindstand op 0-4. Trainer Neumann is tevreden met de uitslag.
Donderdag a.s. speelt Vitesse opnieuw een oefenwedstrijd, ditmaal tegen Hertha BSC.
Hopelijk zijn de zieke Veldman en de nog geblesseerde van Hintum dan weer voldoende hersteld.

Woensdag 20 januari

Het programma van vandaag is identiek aan dat van maandag; om 8.00 uur wordt begonnen met een strandloop. Voor fysiotherapeut Redbad Strikwerda gaat het allemaal te langzaam tijdens deze loop: op eigen houtje gaat hij met razende vaart over het strand. Om 11.00 uur wordt er getraind. Kersverse vader Steve Goossen heeft zich bij de groep aangesloten.

Deel: ' Verslag trainingskamp van Vitesse in Spanje '