Provincie Zeeland

Zeelanddebat: de burger weer aan bod

Deze week wordt via de huis-aan-huisbladen breed bekend gemaakt hoe het vervolg er uit ziet van het Zeelanddebat.

Het concept van de Strategische Visie voor het toekomstige beleid van de provincie Zeeland is immers gereed. Voordat Provinciale Staten het document gaan vaststellen - in de vergadering van 26 oktober a.s. - wordt een ieder in de gelegenheid gesteld van gedachten te wisselen over de visie.

Dat kan op twee manieren: mondeling en via een chat-sessie met Statenleden.
Het bijzondere van deze opzet is dat men niet discussieert met leden van het dagelijks bestuur of ambtenaren van de provincie, maar met de Statenleden zelf. De Strategische Visie is namelijk een stuk dat onder directe verantwoordelijkheid van de Staten is gemaakt.

Mondelinge reacties kan men kwijt op een aantal plaatsen: maandag 24 september Axel, De Halle, Rooseveltlaan 1a; woensdag 26 september Goes, Hotel Terminus, Stationplein 1; dinsdag 2 oktober Middelburg, provinciehuis, Abdij 10; donderdag 4 oktober Tholen, Meulvliet, Zoekweg 8; maandag 8 oktober Zierikzee, Multifunctioneel centrum, De Huibertstraat 35;
woensdag 10 oktober Oostburg, De Hoekzak, Langestraat 1

Alle bijeenkomsten beginnen om 20.00 uur.

Chatten kan men op de volgende data:
donderdag 27 september met PvdA, CDA en Partij Weststrate; maandag 1 oktober met VVD, D66 en GroenLinks;
woensdag 3 oktober met SGP, CristenUnie en Partij voor Zeeland

Mensen zonder Internetaansluiting kunnen op 27 september en 1 oktober gratis chatten in het Multifunctioneel Centrum in Zierikzee. Men hoeft geen internetdeskundige te zijn: er is begeleiding aanwezig. Alle chatchessies duren van 20.00 tot 22.00 uur.

Men kan meedoen via www.zeelanddebat.nl
Op deze site is bovendien alle relevante informatie te vinden over de Strategische Visie en de voortgang er van.

S. van der Linde, 5 september 2001; nr 47/2001

Deel: ' Vervolg Zeelanddebat de burger weer aan bod '