Ministerie van Defensie

Veteranendagen Koninklijke Luchtmacht

DV/PM28/99

Den Haag, 10 september 1999

Op de vliegbasis Soesterberg vinden woensdag en donderdag (15 en 16 september) de jaarlijkse veteranendagen van de Koninklijke Luchtmacht plaats. De dagen zijn opgezet als reünie met herdenking. Verder bieden ze de mogelijkheid voor een hernieuwde kennismaking van de veteranen met de Koninklijke Luchtmacht. Zo kan het vliegend materieel worden bekeken en kunnen de oudgedienden van gedachten wisselen met actief dienende luchtmachtmilitairen.

Het aantal deelnemers - veteranen en partners - wordt dit jaar geschat op 2.800. Het programma is op beide dagen gelijk en start met een vlaggenceremonie en kranslegging. Ter bezichtiging staan er diverse vliegtuigen opgesteld, vinden demonstraties plaats met radiografisch bestuurde modellen van historische vliegtuigen en kunnen er informatiestands worden bezocht. Een aantal veteranen zal in de gelegenheid worden gesteld een rondvlucht te maken. Tijdens de lunch verzorgen het Luchtmacht Mannenkoor en een combo van de Kapel van de Koninklijke Luchtmacht een optreden.

De Koninklijke Luchtmacht wil met deze dagen haar waardering tonen voor de veteranen, die vaak dienden onder buitengewoon moeilijke en zware omstandigheden. De dagen worden georganiseerd in overleg met de Stichting Federatie Militaire Luchtvaart (MILU). De stichting treedt op als belangenbehartiger voor de veteranen van de militaire luchtvaart.

Deel: ' Veteranendagen Koninklijke Luchtmacht '