30 november 1999, De Meervaart Amsterdam

OP ZOEK NAAR DE OPTIMALE BALANS TUSSEN LEREN, LEVEN en WERKEN

UTRECHT, 9 november 1999 - Op 30 november organiseert de Vereniging van Trainings- en Opleidingsinstituten in Nederland (VETRON) haar tweejaarlijkse congres. Het thema en titel van het congres is Op zoek naar de optimale balans tussen Leren, leven en werken.

Hoe creëert u een subtiel evenwicht tussen leren, leven en werken? Waar ligt de balans tussen autonomie en betrokkenheid? Hoe anticipeert u op de toekomst? Hoe gaat u om met ?de nieuwe werknemer?? Voor welke nieuwe structuren en werkwijzen kiest u? Welke plaats neemt ?leren? in na de herschikking van leven en werken? Deze conferentie geeft u antwoord op onder andere deze vragen.

Het ochtendprogramma is plenair. Na een korte inleiding van de dagvoorzitter Harry Starren, geven een aantal deskundige sprekers hun visie op het thema leren, leven en werken. Keynote spreker is Jeremy Rifkin, die beschouwd wordt als een van de meest invloedrijke personen van Amerika. Hij gaat in op de radicale verschuivingen die nu plaatsvinden. Geert Hamaker schreef het boek ?de kunst van zinvol werken? en licht zijn originele visie nader toe. De ochtend wordt afgesloten door Richard Steenborg, de voorzitter van de Stuurgroep Dagindeling.

Na de lunch kunnen de deelnemers twee keer kiezen uit maar liefst 10 workshops. Deze workshops hebben een zeer praktijkgericht karakter, waarbij de manager van het bedrijf wordt ondersteund door een vertegenwoordiger van een VETRON-bureau. In iedere workshop wordt ingespeeld op minstens twee van de drie elementen leren, leven en werken. U kunt kiezen uit workshops van o.a. Philips, ABN AMRO, Avalix, Agfa, TNO en de Bloemenveiling Holland.

Aan het eind van de middag vindt de uitreiking van de Effectiviteitsprijs plaats. Deze prijs is bedoeld voor zowel de organisatie als het VETRON-bureau die er gezamenlijk voor hebben gezorgd dat het leerdoel- en ?effect optimaal is geïmplementeerd. De acteur Peter Faber sluit de dag op passende wijze af. De deelnameprijs voor dit congres bedraagt f 995,-.

Deel: ' VETRON Congres De balans tussen leren, leven en werken '