VIATEL

Viatel Lanceert Gratis Telefoondiensten Nederland

:: Telefoonmaatschappij helpt groeiende ondernemingen hun kosten voor marketing, klantenservice en interne communicatie te beperken.

New York, 1 februari (TTNN) . Viatel, Inc. een telefoonmaatschappij die vooral actief is rond het aanbieden van faciliteiten en over de hele wereld telecommunicatiediensten verleent, maakte vandaag bekend dat het een dienstverlening in verband met gratis nummers zal toevoegen aan zijn concurrerende aanbod van binnenlandse interlokale en internationale telefoonverbindingen. Van het oproepplan . dat de klanten, leveranciers of werknemers de mogelijkheid biedt om gratis telefoonnummers te bellen zonder kosten voor de oproeper . wordt verwacht dat het voor Viatel klanten een besparing zal betekenen tot 23 op de huidige overeenkomstige tarieven van KPN, de nationale
telefoonmaatschappij.

Viatel, dat sinds 1995 telecommunicatiediensten aanbiedt in Nederland, heeft een volledige vergunning als .carrier. en is algemeen erkend als een van de goedkoopste aanbieders van telecommunicatiediensten in het land.

De nieuwe dienstverlening in verband met gratis telefoonnummers zal onmiddellijk beschikbaar zijn en zal worden aangeboden tegen een basistarief van 18 cent per minuut tijdens de piekuren en 17 cent per minuut tijdens de daluren. De dienst is over heel het land beschikbaar voor de zakelijke klanten van Viatel. Hoewel de telefoonoproepen moeten gebeuren vanuit Nederland, kunnen ze over de hele wereld worden afgeleid naar kantoren of zogenaamde .oproepcentra. buiten Nederland. Net als in andere landen kunnen klanten ook voor de gratis nummers specifieke .vanity. nummers aanvragen: woorden of bedrijfsnamen die worden gevormd door de lettercodes die bij de telefoontoetsen horen, zodat de bellers het .nummer. gemakkelijk kunnen onthouden. Voor gedetailleerde informatie over tarieven en de dienstverlening in het algemeen kan men bellen naar het Viatel kantoor op nummer 0800 VIATEL 1 . dat wordt 0800 8428351 op de telefoontoetsen.

.De prijsstelling van onze nieuwe dienstverlening zal de bestaande gebruikers van .gratis telefoonnummers. helpen hun kosten te beperken, en stelt een krachtig hulpmiddel ter beschikking van ondernemingen die zich dit vroeger misschien niet konden veroorloven,. zei Wayne Myers, als .vice president. van Viatel verantwoordelijk voor de verkoop en marketing in Europa. .Gratis telefoonnummers helpen ondernemingen hun markten uitbreiden, relaties met hun klanten en leveranciers uit te bouwen, en zelfs de kosten van de interne communicatie met hun werknemers te verminderen. Gratis telefoonnummers vormen ook een uniek kanaal voor het opvolgen van het succes van marketing- en promotiecampagnes. We kijken er erg naar uit om onze Nederlandse klanten vanaf nu te kunnen bijstaan bij het verwezenlijken van dit volledige gamma van mogelijkheden voor hun ondernemingen..

Momenteel is Viatel bezig met het afwerken van de constructie van de eerste fase van zijn Circe Pan-Europees Netwerk . breedbandinfrastructuur van een volgende generatie in Europa. Het Circe Pan-Europees Netwerk is een ultramodern .zelfherstellend. netwerk met hoge capaciteit, dat in staat is om zowel datatoepassingen (d.w.z. ATM, IP en frame relay), multimediatoepassingen als spraaktelefonie te ondersteunen. Als het af is, zal het netwerk . met een lengte van 5200 kilometer, waarvan 312 kilometer onderzeese kabel . meer dan dertig grote steden in België, Frankrijk, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk met elkaar verbinden.

Viatel heeft zijn hoofdzetel in New York en is een snel groeiende, over de hele wereld actieve leverancier van
telecommunicatiediensten, die zijn activiteiten vooral baseert op het aanbieden van faciliteiten. De onderneming levert een ruim scala van scherp geprijsde diensten met grote toegevoegde waarde, en daarnaast ook spraaktelefonie in meer dan 230 landen en gebiedsdelen over de hele wereld. Voor nadere informatie kunt u terecht op de website van Viatel, op URL: https://www.viatel.com, of op de site voor het Circe Pan-Europese Netwerk van de onderneming op https://www.circe.net.

UNS

Contactpersoon: Glenn Davidson, .Vice President, Corporate Communications & External Affairs., of Cindy Glynn, .Director of Investor Relations., beiden werkzaam bij Viatel, Inc., tel.: +1 212 350-9200.

Website: https://www.circe.net
Website: https://www.viatel.com