Victor Mundi helpt vergeetachtige Nederlanders met sociaal memoriespel


Memoriespel gecombineerd met sociale netwerken in vorm van mobile app

NOORDBEEMSTER, 20111219 -- Victor Mundi heeft vandaag officieel een mobiele applicatie voor Android en iPhone gelanceerd die het mogelijk maakt om de namen, verjaardagen en interesses van jouw contacten uit Facebook, LinkedIn en Google+ beter te onthouden. Het doel van deze gratis app is het versterken van bestaande vrienden-, collega- en zakenrelaties als tegenwicht op de trend tot het verzamelen van zoveel mogelijk (oppervlakkige) contacten. Na de rage rondom Wordfeud is dit het tweede klassieke spel dat terugkeert in moderne vorm: dit keer gaat het om het aloude memoriespel dat vertaald is in een app.

Volgens onderzoek van Robin Dunbar kan een mens slechts met 150 mensen een stabiele sociale relatie onderhouden: het zogenaamde “nummer van Dunbar”. Het aantal vrienden op sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn en Twitter bedraagt echter vaak meer dan deze 150 mensen en het is praktisch onmogelijk hiermee een waardevolle band te hebben.

De social memory game van Victor Mundi biedt hierbij echter uitkomst: spelenderwijs leer je gezichten, namen, woonplaatsen, beroepen, studies, interesses en verjaardagen uit je hoofd kennen. Deze informatie hoef je bovendien niet zelf te verzamelen: de app importeert deze vanuit jouw Facebook-, LinkedIn- en Google+-netwerken en categoriseert alle gegevens automatisch.

Victor Mundi is het ondernemersplatform dat sinds zijn officiële lancering in maart 2011 meer dan 30.000 leden heeft verzameld in Nederland. Omdat netwerken een van de belangrijkste en meest succesbepalende activiteiten is van de ondernemende leden van het platform, heeft Victor Mundi hiervoor het sociale memoriespel ontwikkeld. De app speelt in op de wereldwijde trends social, mobile, gaming en entrepreneurship.


Meer parate kennis en diepgang

Uit onderzoek van Victor Mundi onder 516 zelfstandig ondernemers, blijkt namelijk dat het ernstig is gesteld met de diepgang van relaties met vrienden, kennissen en zakelijke contacten. 73% van deze ondernemers blijkt weleens in een restaurant benaderd te zijn door een van zijn contacten, zonder diegene te herkennen. Bovendien is 80% het afgelopen jaar minimaal eenmaal de verjaardag van een goede vriend of vriendin vergeten. Een ander, wellicht minder verrassende statistiek: 91%  van de ondernemers is meerdere malen bij een extern project betrokken geweest waarbij hij niet de namen en achtergronden van zijn collega’s kende.

De social memory game van Victor Mundi gaat tegen deze trend van sociale oppervlakkigheid in:  door het aloude memoriespel te spelen met de gezichten, namen, woonplaatsen, beroepen, studies, interesses en verjaardagen van alle mensen uit jouw netwerk, zullen de drie onderzochte situaties niet of veel minder voorkomen. De app is vanaf vandaag officieel uit de testfase en beschikbaar in de App Store en op de Android Market.


Deel: ' Victor Mundi helpt vergeetachtige Nederlanders met sociaal memoriespel '




Lees ook