Onderstaand persbericht is opgemaakt als een Word-document

<<...>>

Viewlocity bouwt informatiesnelweg voor complexe integratie op Amsterdam Airport Schiphol

Amsterdam, 27 maart 2000 - Viewlocity maakt vandaag bekend dat zij door de Schiphol Group is geselecteerd om een bijdrage te leveren aan het bouwen van een informatiesnelweg tussen de afzonderlijke business-units van Amsterdam Airport Schiphol. Viewlocity maakt hiervoor gebruik van haar paradepaardje: AMTrix. Viewlocity, een wereldwijde leverancier van e-infrastructuur voor business-to-business online trading communities en supply chains, heeft dit strategische contract gesloten voor de levering van de volledige AMTrix ontwikkelings- en runtimelicenties, inclusief de Oracle applicatieconnector.

Amsterdam Airport Schiphol maakt deel uit van de Schiphol Group en bestaat uit drie grote business-units, te weten passagiers, detailhandel en luchtvaartmaatschappijen, die samen de locatie Schiphol beheren. Onder de projectnaam: Narcis (New Architecture Information Systems) met het doel van de Schiphol Group om elke business-unit een eigen 'best-of-breed' informatiesysteem te laten realiseren, dat op zijn beurt wordt geïntegreerd door middel van een informatiesnelweg die wordt aangelegd met behulp van het middlewareproduct AMTrix.

"De overeenkomst van Viewlocity met de Schiphol Group is een schoolvoorbeeld van de manier waarop onze robuuste oplossingen uiterst snel en kosteneffectief een antwoord bieden op complexe integratie-uitdagingen", aldus Greg Cronin, CEO van Viewlocity. "Op basis van deze en andere criteria is Viewlocity geselecteerd om een belangrijke rol te spelen bij het ontwerpen en implementeren van een allesomvattende ICT-infrastructuur voor Schiphol."

"AMTrix gaat ervoor zorgen dat alle afzonderlijke SAP R/2-systeeminterfaces worden herleid naar Oracle Applications, Maximo van PSDI en Kalshoven REMS worden geleid", verklaart Charles Hendriks, Business Consultant van de Schiphol Group bij de Support Unit ICT. Hij vervolgt: "Het is van het allergrootste belang dat elke business-unit onafhankelijk kan functioneren binnen een samenhangende infrastructuur. AMTrix biedt ons een complete middlewareoplossing die de ruggengraat gaat vormen van de informatiesnelweg. Na het aansluiten van Oracle Applications op de eigen systemen, gaan we aan de slag met het nieuwe HRM-systeem en de MIS / datawarehouse".

"AMTrix voldeed aan alle vijf criteria die bij de aanbesteding werden gesteld: Mapping, transport, continuïteit, lokale ondersteuning en totale exploitatiekosten", legt Hendriks uit. De officiële invoering van de informatiesnelweg staat gepland voor het najaar van 2000.

Over de Schiphol Group
De Schiphol Group bestaat uit een aantal financieel sterke ondernemingen met een gemeenschappelijke strategie en positionering. De Schiphol Group houdt zich bezig met de ontwikkeling en exploitatie van activiteiten en services, die samen de formule "AirportCity" vormen. Dit gaat verder dan de ontwikkeling van een efficiënt vervoerscentrum. "AirportCity" biedt passagiers en bezoekers, maar ook de op Schiphol gevestigde bedrijven (luchtvaartmaatschappijen, distributiebdrijven, leveranciers van logistieke services en zakelijke dienstverleners) 24 uur per dag diensten op het gebied van winkels, hotels en restaurants, multimediaservices, zakelijke en conferentiefaciliteiten, en recreatie en ontspanning. Bij de Schiphol Group werken circa 1700 personen. In 1999 investeerde de Schiphol Group meer dan NLG 728 miljoen (EUR 330 miljoen) in de uitbreiding van de luchthaven en de verbetering van faciliteiten op Schiphol. In 2000 zal de Schiphol Group naar verwachting ongeveer hetzelfde bedrag investeren in Schiphol. Zie voor meer informatie www.schiphol.nl

Over Viewlocity
Viewlocity is een wereldwijde leverancier van e-infrastructuur voor business-to-business online trading communities en supply chains. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, dat meer dan 3200 installaties kent, verspreid over de hele wereld, en dat organisaties en hun zakelijke partners binnen de gehele supply chain de mogelijkheid tot communicatie en samenwerking biedt ("Connect, Communicate and Collaborate"). Viewlocity heeft 12 vestigingen over de hele wereld. Het algemene hoofdkantoor is gevestigd in Atlanta (VS), het Europese hoofdkantoor in Londen en het hoofdkantoor voor Azië en het Verre Oosten in Singapore. Viewlocity richt zich op leveranciers van high-tech, consumentenproducten, detailhandel/e-tail en logistieke services, en biedt haar producten en diensten aan in meer dan 50 landen via een directe verkooporganisatie en een wereldwijd netwerk van integratiepartners. Zie voor meer informatie www.viewlocity.com