Viewlocity neemt Electron Economy over

Overname vergroot kloof met andere aanbieders op het gebied van supply chain event management

Amsterdam, 10 oktober 2001 -- Viewlocity heeft de overname bekendgemaakt van het in Cupertino, Californië, gevestigde Electron Economy, een aanbieder op het gebied van Supply Chain Event Management (SCEM). De transactie wordt volledig uitgevoerd in de vorm van aandelen. De belangrijkste elementen van de adaptieve workflow technologie van Electron Economy zullen worden geïntegreerd in de TradeSync* productsuite van Viewlocity. Viewlocity verkrijgt daarnaast een zeer sterke balans, inclusief ongeveer $10M in cash.

Jeffrey Simpson, CEO van Viewlocity, ziet een grote mate van synergie in de combinatie: "De technologie van Electron Economy is een perfecte aanvulling op het bestaande aanbod van Viewlocity, dat voor ondernemingen van cruciaal belang is om optimaal te profiteren van grote investeringen in systemen voor ERP, Supply Chain en CRM. Daarnaast spreekt uit de instemming met de overname door de belangrijkste investeerders in Electron Economy, een geweldig vertrouwen in Viewlocity."

Volgens Scott Hausman, Viewlocity's Senior Vice President of Corporate Development, is de overname een belangrijke stap voorwaarts in het streven van het bedrijf om een baanbrekende rol te spelen in de opkomende SCEM markt. "Het intellectuele eigendom dat we verkrijgen, plus de ruimere mogelijkheden voor de klant en de investeerders die we aan ons hebben weten te binden, zullen leiden tot een verdere vergroting van de reeds bestaande kloof tussen Viewlocity en andere aanbieders die ook claimen te beschikken over SCEM mogelijkheden," aldus Hausman. "Deze overname, in combinatie met andere recent genomen stappen, geeft ons een voorsprong van twee jaar op de meeste van onze concurrenten bij het ontwikkelen van deze producten. Ook het feit dat we beschikken over meer kapitaal, een grotere expertise van het management en een wereldwijde sales en support infrastructuur, helpen ons om ons te onderscheiden van de concurrentie," aldus Hausman.

De overname van Electron Economy zorgt voor een verdere versterking van het commitment van Viewlocity om volledige SCEM oplossingen te leveren en klanten in staat te stellen reeds binnen een paar weken concrete zakelijke resultaten te realiseren.

Over Electron Economy
Electron Economy(tm) levert innovatieve oplossingen op het gebied van supply chain technologie die zorgen voor een intelligent beheer van de fondsen-, goederen- en informatiestromen tussen bedrijven, beurzen en handelsnetwerken. Het bedrijf combineert geavanceerde internettechnologie met supply chain expertise van wereldklasse om de mogelijkheden van haar software platform, InternetTONE(tm), te optimaliseren. InternetTONE is een open, modulair platform, dat mogelijkheden biedt voor intelligente communicatie, uitvoering en anticipatie over meerdere supply chains, teneinde de efficiency, winstgevendheid en klanttevredenheid te maximaliseren.

Electron Economy combineert InternetTONE met een breed aanbod van diensten met een toegevoegde waarde om een efficiënte uitvoering van het supply chain proces mogelijk te maken. Met name haar E-Fulfillment oplossing stelt ondernemingen in staat op effectieve wijze een e-commerce activiteit te implementeren en te beheren, met inbegrip van de handelspartners, bedrijfsprocessen, transacties en uitzonderingen.

Over Viewlocity
Viewlocity is een wereldwijd opererende aanbieder van oplossingen op het gebied van Supply Chain Event Management (SCEM). Met de TradeSync(tm) Suite kunnen bedrijven hun (extended) supply chain monitoren op gebeurtenissen en verstoringen die van invloed zijn op hun vermogen om orders uit te leveren aan klanten, het voorraadbeheer te optimaliseren en te voldoen aan de eisen voor verzendingen. Wanneer er verstoringen worden gesignaleerd, berichten de producten van Viewlocity de desbetreffende partijen, doen ze aanbevelingen voor correctieve maatregelen en maken hierdoor een gezamenlijke probleemoplossing mogelijk.

Viewlocity onderscheidt zich van de concurrentie door de ruim 10 jaar ervaring in het succesvol aanbieden van waardevolle softwareproducten aan de top 2000 bedrijven ter wereld. De klanten worden bedient vanuit 15 kantoren over de hele wereld, met een wereldwijd hoofdkantoor in Atlanta (VS), een Europees hoofdkantoor in Londen (GB) en vestigingen voor de regio Azië-Pacific in Japan, China, Hong Kong, Singapore, en Australië. Aansprekende klanten van Viewlocity zijn onder andere American Standard, Carrefour, DHL Worldwide Express, Philips, Exel en Volvo. Meer informatie kunt u vinden op de Viewlocity website: www.viewlocity.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman