ViewSonic Press Office
Paul Kok Consultants BV Koningin Wilhelminaweg 469 3737 BE Groenekan

ViewSonic introduceert innovatieve 15" en 18" platte LCD-

beeldschermen met digitale en analoge ingangen

ViewSonic introduceert de innovatieve VP151 en VP181 ViewPanels, de eerste platte beeldschermen met digitale, analoge én video-ingangen.

Deze nieuwe beeldschermen, van respectievelijk 15" en 18", kunnen zowel analoge en digitale signalen aan. Hierdoor kunnen gebruikers met de digitale oplossingen van de nabije toekomst uit de voeten. Bovendien accepteren de VP151 en VP181 videosignalen van bijvoorbeeld videorecorders en DVD-spelers. Gebruikers kunnen hierdoor, via het volledige beeldscherm of als een venster op het beeldscherm, videobeelden bekijken. Dit laatste is mogelijk dankzij de nieuwe "Picture in Picture"-techniek van ViewSonic.

"Consumenten kunnen er zeker van zijn dat beide modellen niet achterhaald worden door digitale displays", aldus Bharat Kumar, marketingmanager in Europa voor ViewSonic.
"ViewSonic heeft zich er altijd op toegelegd producten te leveren waar mensen daadwerkelijk behoefte aan hebben. De VP151 en VP181 bieden opnieuw de flexibiliteit en prijs/prestatieverhouding waar de ViewSonic beeldschermen om bekend staan."

De VP151 en VP181 hebben beide vijf ingangskanalen: twee voor digitale input, twee voor analoge input (geschikt voor sync on green) en één voor videosignalen. De twee digitale ingangen bevinden zich boven het display, de analoge en de video-ingangen eronder.

De video-ingang is geschikt voor meerdere toepassingen, zoals DVD, videorecorders en videocamera's. De platte beeldschermen kunnen ook verschillende videostandaards aan, zoals NTSC, Pal en Secam.

De standaardresolutie van de VP181 is 1600 x 1200 en die van de VP151: 1280 x 1024. Via de vijf USB-ingangen kunnen de platte beeldschermen USB-signalen ontvangen van randapparaten zoals scanners, digitale camera's en externe opslagapparatuur. De monitors hebben twee geïntegreerde stereo-speakers en vooruitstrevende ergonomische eigenschappen met vele instelmogelijkheden: swivel, tilt, hoogte en de mogelijkheid te switchen tussen horizontale en verticale stand (liggend/staand).

De nieuwe beeldschermen hebben een 20-pins MDR-videoconnector compatibel met PC's en videokaarten met DFP. Ze zijn al geschikt voor DVI, de toekomstige universele standaard voor digitale visuele interfaces die wordt ontwikkeld door de Digital Display Working Group. DVI zorgt voor snelle digitale verbindingen voor visuele gegevensstromen, onafhankelijk van de gebruikte beeldschermtechnologie.

Het gebruiksgemak is geoptimaliseerd door middel van instelknoppen voor grootte, centrering en fasering, die automatisch worden aangepast. De ViewMatch®-kleurinstelling laat gebruikers de kleurtemperatuur en de intensiteit van individuele kleuren bepalen, zodat de kleurweergave gelijk kan worden gemaakt aan die van afdrukken. Geavanceerde gebruikers zullen ook prijs stellen op de mogelijkheid de gamma-instelling van beide platte beeldschermen te regelen. Daarmee kan de kleurenrespons namelijk preciezer worden ingesteld en kunnen compatibiliteitsproblemen, die typerend zijn voor videokaarten, worden verholpen.

Met het oog op maximale ruimtebesparing zijn de platte beeldschermen zo ontworpen dat ze aan de muur kunnen worden opgehangen met behulp van ieder VESA-ophangsysteem. De beeldschermen zijn geschikt voor zowel PC's als Mac®-systemen en ondersteunen Plug & Play, waardoor ze eenvoudig onder Windows® 95, 98, NT en 2000 kunnen worden aangesloten. Verder voldoen de ViewPanels aan de TCO-normen voor emissies en stroomverbruik.

De VP151 en VP181 hebben beide een DVI-adapter en ze zijn compatibel met zowel PC- als Mac-platforms. Ze voldoen bovendien aan alle normen van PC'99, TCO '99 en ISO13046-2.

De adviesprijs voor de ViewSonic VP151 bedraagt Hfl. 3.850,-- exclusief BTW. De adviesprijs voor de ViewSonic VP181 is HFL. 8.800,-- exclusief BTW. Beide beeldschermen worden gedekt door een Express Exchange(TM) 24-uurs on-site inruilgarantie. Deze garantie houdt in dat een defect exemplaar gedurende drie jaar op de gebruikslocatie wordt omgeruild. De VP181 zal in november verkrijgbaar zijn.

ViewSonic Press Office
Paul Kok Consultants BV
Koningin Wilhelminaweg 469, 3737 BE Groenekan, The Netherlands Tel: +31 (0) 346 217 111 Fax: +31 (0) 346 217 118

ViewSonic Northern Europe ViewSonic House, Fleming Way, Crawley, West Sussex, RH10 2GA, United Kingdom