Politiebericht

Vijf gewonden bij ongeval A-7/
Twee auto's in sloot

Zondag 1 augustus 1999

Bij een verkeersongeval op de noordbaan van de autosnelweg A-7 ter hoogte van Meedener Tol zijn vanmiddag vijf mensen gewond geraakt. Twee personenauto's raakten bij het ongeval totall-loss. Het verkeer op de A-7 ondervond gedurende een uur enige hinder door het ongeval.

Het ongeluk gebeurde toen een 20-jarige automobilist uit de gemeente Eelde met zijn auto door nog onbekende oorzaak in de middenberm terechtkwam. Daar schampte de wagen de middenbermgeleiding en botste vervolgens tegen een rechts naast hem rijdende auto. De wagen kwam vervolgens via de rechterberm en een droge sloot in een stuk bouwland terecht en sloeg over de kop. De auto belandde uiteindelijk in de droge sloot. De bestuurder en een 18-jarige vrouw eveneens uit de gemeente Eelde, die bij hem in de auto zat, konden zelf uit het voertuig komen. Ze zijn beide met lichte verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

De bestuurder van de andere auto, een 49-jarige man uit de gemeente Scheemda, raakte door de aanrijding de macht over het stuur kwijt en belandde ook in de rechterberm. De wagen sloeg over de kop en belandde ook in de droge sloot. De bestuurder en een 48-jarige vrouw, eveneens uit de gemeente Scheemda, konden uit het voertuig komen. Een derde inzittende, een 48-jarige vrouw ook uit de gemeente Scheemda, raakte in het voertuig bekneld en moest door de brandweer worden bevrijd. Ze werd samen met de beide andere inzittenden met lichte verwondingen naar een ziekenhuis in Groningen gebracht.

De beide totaal vernielde auto's zijn door een bergingsbedrijf uit de sloot gehaald en afgevoerd. Vijf automobilisten die stopten om de gevolgen het ongeval van dichtbij te bekijken zijn door de politie bekeurd wegens het onnodig stilstaan op de autosnelweg. Ze krijgen een geldboete van 180 gulden.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, tel.: 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Vijf gewonden bij ongeval A-7 '