Vijf leden bestuur Supportersvereniging Ajax treden af

Amsterdam, woensdag 20 januari 1999.

Vijf leden van het bestuur van de Supportersvereniging Ajax (SVA), waaronder voorzitter Peter Goedbloed, zijn dinsdag afgetreden. Dit heeft de Supportersvereniging woensdag in een persbericht laten weten. De ledenraad van de supportersvereniging, die namens de leden zowel een adviserende als controlerende rol vervult, besloot geen goedkeuring te verlenen aan het gevoerde beleid van het bestuur.

Dientengevolge zijn vijf leden, waaronder leden van het kernbestuur, van het uit acht leden bestaande bestuur afgetreden. Dit gebeurde op verzoek van de ledenraad. De vijf afgetreden leden zijn Peter Goedbloed, Herman Kalter, Gerard Velthuizen, Robin Draak en Caroline Dieleman.

Het bestuurslid namens Ajax, dat ook deelneemt in het kernbestuur, blijft aan. Deze positie werd na het vertrek van Maarten Oldenhof als algemeen directeur van Ajax op 1 januari j.l. ingenomen door financieel directeur Jeroen Slop en commercieel directeur Bob-Jan Hillen.

De SVA is met ruim 80.000 leden de grootste supportersverening van Nederland. De drie overgebleven bestuursleden vormen samen een delegatie met een ledenraad en de directie een commissie. Deze zal een nieuw bestuur samenstellen. Tevens zal deze commissie onderzoeken op welke wijze de toekomst van de vereniging wordt gewaarborgd. _________________________________________________________________

© 1997, 1999 AFC Ajax NV. Alle rechten voorbehouden / all rights reserved.

Deel: ' Vijf leden bestuur Supportersvereniging Ajax treden af '