Virol winnaar 2016 in Afvalverwerkingsbranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Scheemda, 20160726 -- Virol is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Afvalverwerkingsbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf met een zeer sterke positionering. ‘Virol weet zijn enorme kennis van afvalverwerking en recycling uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid.’

Virol is een bekende speler in de wereld van afvalverwerking. In 1970 begonnen met papier, heeft het bedrijf in de loop der jaren ook de verwerking van metalen en kunststoffen tot kernactiviteit gemaakt, inclusief het scheiden van componenten uit elektrische apparaten. De onderneming biedt innovatieve oplossingen om afval als grondstof of product terug in de markt te brengen. Virol, gevestigd in Scheemda (Groningen), telt ruim 150 medewerkers en is naast de regionale activiteiten ook internationaal georiënteerd.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Virol een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Virol. Men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en optimaal af te stemmen op de wensen van de klant.’

Nuchter en succesvol ondernemerschap

Virol wil in de transitiemarkt van afval naar grondstof het meest succesvolle familiebedrijf van Noord-Nederland zijn. ‘Kwaliteit leveren, menselijk zijn en elkaar iets gunnen vormen de basis voor het nuchtere en succesvolle ondernemerschap van dit bedrijf’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Plus durf hebben en dingen doen! De circulaire economie zal in de komende decennia ook de producten veranderen. Wellicht meer eenduidige materialen, waardoor recycling beter en makkelijker wordt. De toekomst zal gekenmerkt worden door volledig herbruikbare materialen. Virol heeft al vanaf zijn oprichting de overtuiging dat alles waarde heeft.’

Virol is een familiebedrijf waar nu de tweede generatie aan het roer staat en de derde generatie al (deels) binnenboord is. Zwaan: ‘Gericht op continuïteit en continue ontwikkeling, opererend als een hecht team met trouwe en loyale medewerkers. Klant- en netwerkgericht. Altijd op zoek naar verbinding met partijen die deel uitmaken van het gehele spectrum: gemeenten en overheden, winkelketens, scholen, andere verwerkers, industrie, enzovoort. Het succes komt vooral door een groot lerend vermogen. Telkens jezelf afvragen hoe zaken beter gedaan kunnen worden en bij je core business blijven!’

‘Een toonaangevende en groeiende onderneming in de markt van afvalverwerking. Professionals ten voeten uit met gevoel voor kwaliteit en maatschappij. Virol is zeker een award waardig en de terechte branchewinnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: https://virol.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur.

Deel: ' Virol winnaar 2016 in Afvalverwerkingsbranche '