VAKOPL TRANSPORT EN LOGISTIEK

Virtueel 'on the move' met Vakopleding Transport en Logistiek

Alphen aan den Rijn, 01-02-00

Nieuwe site geeft jongeren een voorproefje op de beroepspraktijk in transport en logistiek

Virtueel 'on the move' met Vakopleiding Transport en Logistiek

Op www.moveup.nl kies je eerst je favoriete vervoermiddel: truck, touringcar, heftruck of schip. Verschil met de realiteit is dat je virtueel al meteen je rijbewijs of certificaat krijgt, die je kunt invullen, waarna je meteen op weg kunt. Ofwel 'on the move', want met de werkend-leren opleidingen van Vakopleiding Transport en Logistiek kom je verder; zij bieden voldoende perspectief. Op de site is meer informatie te vinden over deze opleidingen. Bovendien kun je via de site meedoen met de campagne-prijsvraag en maak je meer kans op de hoofdprijs, kun je een praktijkopdracht uitvoeren en bestaat de mogelijkheid te chatten. Op de Bedrijfsauto RAI wordt de site voor het eerst gepromoot onder de doelgroep, jongeren tussen 12 en 19 jaar.

www.moveup.nl is de nieuwe jongerensite van de Vakopleiding, opgezet om de specifieke doelgroep jongeren op een leuke manier kennis te laten maken en te informeren over de beroepen in transport en logistiek. Inhoudelijk verschilt deze site met www.vtenl.nl, de zogenaamde 'corporate site' van de Vakopleiding, waarop met name informatie is te vinden over het cursuspakket voor werkenden in transport en logistiek.

Chatten en virtuele praktijkopdrachten
Wel eens 1200 Savvy's naar Salou en Madrid geladen en met de truck gebracht? Of 40 vakantiegangers bij de Costa Brava afgezet? Deze en andere praktijkopdrachten kun je nu zelf virtueel uitvoeren op de nieuwe site. Andere onderdelen van de site zijn het aanvragen van meer info over werken en leren, info over de nieuwe trucksimulator, over arbeidsmarktprojecten van de GPdW, over snuffelmiddagen en open dagen, meedoen aan de prijsvraag en chatten met medeweggebruikers. Een ware mix tussen virtuele informatie, praktijkervaring en fun! Informatie voor scholen en leerbedrijven, zoals de leerbedrijvenbank, is voorlopig nog te vinden op de corporate site, www.vtenl.nl.

Bedrijfsauto RAI en prijsvraag
Op stand 762 van de Vakopleiding in de Amstelhal op de BedrijfsautoRAI (3 tot en met 12 februari), wordt de jongerensite uitgebreid gepromoot. Hier bestaat ook de mogelijkheid digitaal mee te doen met de campagneprijsvraag van de Vakopleiding. Jongeren die via de site meedoen, maken meer kans op de hoofdprijs, een TruckTrip naar Spanje. De eerste 50 deelnemers ontvangen sowieso een leuke goodie.

Deel: ' Virtueel 'on the move' met opleiding Transport en Logistiek '